Ο Σπίρτζης : Πρώτα τα τμήματα του ΒΟΑΚ που ενώνουν τις πρωτεύουσες των νομών

375 Προβολές

Συνέντευξη παραχώρησε χθες το πρωί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο «Ράδιο Κρήτη» και τον δημοσιογράφο κ. Λευτέρη Βαρδάκη.

Σύμφωνα με τον κ Ο κ.Σπρίτζη ο νέος ΒΟΑΚ θα έχει νέες χαράξεις , νέα τμήματα , έξω από κει που είχε σχεδιαστεί τις προηγούμενες δεκαετίες .

<<Επομένως πάμε σε μία άλλη λογική, πάμε σε λογική νέων χαράξεων, νέων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου, έξω από κει που είχε σχεδιαστεί τις προηγούμενες δεκαετίες και για αυτό, αυτό  που προωθούμε είναι η στρατηγική μελέτη του ΒΟΑΚ προφανώς από σε όλο του το μήκος. Δηλαδή από το Καστέλι, τα Χανιά μέχρι τη Σητεία.>>

Το βασικό θέμα είναι ότι ο δρόμος δεν θα ολοκληρωθεί, άμεσα από τα Χανιά έως τη Σητεία, καθώς θα ολοκληρωθούν πρώτα τα τμήματα του ΒΟΑΚ που ενώνουν τους νομούς, τις πρωτεύουσες των νομών.

<<Τώρα αν αυτή η μελέτη μπορεί ,όταν ολοκληρωθεί στο σύνολό της, να περιλάβει όλα τα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου,  μπορεί δηλαδή να δώσουμε βαρύτητα, – και αυτή ήταν και η πρόταση- στους δρόμους, τα τμήματα του δρόμου που ενώνουν τους νομούς, τις πρωτεύουσες των νομών Εκεί που έχουμε μικρότερη κίνηση, μικρότερο φόρτο, που ίσως να μην είναι και βιώσιμο το έργο, και να μη βρούμε χρηματοδότηση από στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, να γίνει σε δεύτερη φάση, με πόρους από την Ελλάδα>>

Συνέντευξη υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στο «Ράδιο Κρήτη» και τον δημοσιογράφο κ. Λευτέρη Βαρδάκη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Κύριε Σπίρτζη θέλω να μας πείτε μία που αναφερθήκατε στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης είναι ένα μεγάλο ζήτημα που απασχολεί εδώ και δεκαετίες το νησί. Και όλοι γνωρίζουμε τι σημαίνει Βόρειος Οδικός Άξονας. Υπάρχει ένας σχεδιασμός από την πλευρά της Κυβέρνησης και δικό σας, για να αυτός ο Βόρειος Οδικός Άξονας, να γίνει ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος. Αυτό θα είναι τελικά; Θα γίνει πράξη; θα είναι πραγματικότητα ένας δρόμος ασφαλής ο οποίος μέσα στα 320 χιλιόμετρα που είναι γιατί προφανώς έχετε συμπεριλάβει στο σχεδιασμό και το νομό Λασιθίου που αρχικώς δεν υπήρχε. Θα είναι ένας ασφαλής αυτοκινητόδρομος 320 χιλιομέτρων από τα Χανιά από την Κίσαμο μέχρι τη Σητεία και πόσο εφικτό είναι αυτός ο δρόμος να υλοποιηθεί και στο Λασίθι; Διότι το Λασίθι έχει πολλές ιδιαιτερότητες το γνωρίζετε πολύ καλά.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όλοι οι νόμοι έχουν ιδιαιτερότητες. Και όλοι οι δρόμοι έχουν ιδιαιτερότητες. Κατά τη γνώμη μας, εμείς αυτό που έχουμε δεσμευτεί, και αυτό που κάνουμε, είναι να σταματήσουμε τον τεμαχισμό ωρίμανσης του ΒΟΑΚ, που δεν επιτρέπει, δεν επέτρεψε στην Κρήτη, να γίνει ποτέ αυτός ο δρόμος ενώ έχουν πέσει πολλά εκατομμύρια ευρώ, να μην υπάρχει μία συγκροτημένη και ολιστική αντιμετώπιση και του οδικού δικτύου αλλά και το πώς αυτό συνδέεται με την Κρήτη με τις αναπτυξιακές, τις παραγωγικές δραστηριότητες που έχει το νησί. Επομένως να ξεκινήσουμε από κει, σταματάει η λογική της τμηματικής αν θέλετε μελέτης ή υλοποίησης του Βόρειου οδικού άξονα Κρήτης. Αν δει κανείς εκεί που είχε χαραχτεί, είχε προγραμματιστεί να γίνει ο Βόρειος οδικός άξονας Κρήτης, αν πάμε να υλοποιήσουμε ένα τέτοιο σχεδιασμό με αυτή τη λογική που υπήρχε τις προηγούμενες δεκαετίες, θα διαπιστώσει ότι είναι τόσα πολλά τα χρήματα για τις απαλλοτριώσεις, για το να απαλλοτριώσεις ξενοδοχεία κατοικίες και άλλες δραστηριότητες που θα μπει στον πειρασμό να πει αν θα πρέπει ή δεν πρέπει να γίνει αυτό το έργο. Επομένως πάμε σε μία άλλη λογική, πάμε σε λογική νέων χαράξεων, νέων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου, έξω από κει που είχε σχεδιαστεί τις προηγούμενες δεκαετίες και για αυτό, αυτό  που προωθούμε είναι η στρατηγική μελέτη του ΒΟΑΚ προφανώς από σε όλο του το μήκος. Δηλαδή από το Καστέλι, τα Χανιά μέχρι τη Σητεία. Τώρα αν αυτή η μελέτη μπορεί ,όταν ολοκληρωθεί στο σύνολό της, να περιλάβει όλα τα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου,  μπορεί δηλαδή να δώσουμε βαρύτητα, – και αυτή ήταν και η πρόταση- στους δρόμους, τα τμήματα του δρόμου που ενώνουν τους νομούς, τις πρωτεύουσες των νομών, και εκεί που έχουμε μικρότερη κίνηση, μικρότερο φόρτο, που ίσως να μην είναι και βιώσιμο το έργο, και να μη βρούμε χρηματοδότηση από στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, να γίνει σε δεύτερη φάση, με δικούς μας πόρους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή εννοείται ότι από Κίσσαμο μέχρι την Ηράκλειο είναι η μελέτη θα δείξει ότι υπάρχει κυκλοφοριακός φόρτος και στο Λασίθι που ενδεχομένως μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες να έχουμε κίνηση θα δείτε Θα εξετάσετε άλλο τρόπο κατασκευής του έργου;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι για κάθε τμήμα του έργου μετριέται ο κυκλοφοριακός φόρτος και από κει, στη συνέχεια, βλέπεις τη βιωσιμότητα ενός έργου και με βάση αυτό το χαρακτηριστικό, χρηματοδοτεί ή δε χρηματοδοτεί, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό είναι λοιπόν ένα κρίσιμο θέμα, γιατί το να βγει η κυβέρνηση, ο υπουργός ή ο περιφερειάρχης και να πει: Μην ανησυχείτε εμείς εξαγγέλλουμε ότι θα τον κάνουμε όλο το δρόμο. Ναι θα το κάνουμε όλο το δρόμο. Το θέμα είναι πότε θα γίνει αυτός ο δρόμος, με ποιά ιεράρχηση θα γίνει αυτός ο δρόμος.  Και αν μπορεί κι αν έχουμε την πολυτέλεια αν θέλετε στην Κρήτη με τις συγκεκριμένες αναγκαιότητες που έχουμε και με το συγκεκριμένο φόρο αίματος που πληρώνουμε κάθε χρόνο, να πούμε, ότι δεν το κάνουμε το κύριο τμήμα αυτού του δρόμου, που είναι η συνένωση των πρωτευουσών των αντιπεριφερειών, και περιμένουμε όταν έχουμε λεφτά να τον κάνουμε. Πιστεύω ότι δεν είναι η πιο ορθόδοξη λύση και πρόταση. Αυτά πρέπει να συζητήσουμε με τους πολίτες, για να καταλάβουν και όλοι, ότι τον καιρό που υπήρχαν χρήματα, τον καιρό που μπορούσαμε να κάνουμε τέτοια έργα χωρίς να έχουμε προβλήματα στη χρηματοδότηση, δεν τα κάναμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα κύριε Σπίρτζη
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό είναι το ένα τμήμα, το δεύτερο, που και εκεί πρέπει να βάλουμε μερικά έργα σε ιεράρχηση, είναι στους υπάρχοντες δρόμους, στο υπάρχον οδικό δίκτυο, να γίνουν παρεμβάσεις που συμβάλλουν στην οδική ασφάλεια. Δηλαδή μέχρι την οριστική υλοποίηση του Βόρειου οδικού άξονα στο υπάρχον δίκτυο να μην έχουμε τα σημεία εκείνα τα οποία θρηνούμε κάθε χρόνο πολλούς συμπολίτες μας από τροχαία δυστυχήματα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Υπουργέ για να καταλάβουμε όμως. Λέτε εσείς ότι στο σχεδιασμό μέσα θα συμπεριλάβετε νέα χάραξη του Βόρειου οδικού άξονα σε πολλά σημεία του;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι σε πολύ μεγάλα τμήματα. Γιατί αν καθίσει κάποιος και μελετήσει όχι το έργο και την κατασκευή του, αλλά το έργο στο σύνολό του, δηλαδή και τις απαλλοτριώσεις μαζί, θα καταλάβει, ότι με τις δράσεις που έχουν αναπτυχθεί όλα αυτά τα χρόνια, η παλιά χάραξη, θα είναι πολύ μεγαλύτερο το κόστος επομένως και μικρότερο το τμήμα κατασκευής του δρόμου από το να πάμε σε νέες χαράξεις. Αρα οι μελετητές έχουν πολλή δουλειά να κάνουν και αυτή είναι μία δουλειά που πρέπει να γίνει με συνέπεια, με μεγάλη προσοχή για να επιλέξουμε τις βέλτιστες λύσεις.

Κατηγορία : ΚΡΗΤΗ, ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ


Τελευταία Νέα
Στη ΜΕΘ του «Ευαγγελισμού» ο Γιάννης Πλακιωτάκης
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΤΕΙΑ
Στη ΜΕΘ του «Ευαγγελισμού» ο Γιάννης Πλακιωτάκης
1η Δεκέμβρη Παγκόσμια Ημέρα Κατά του AIDS HIV (Human Immunodeficiency Virus) AIDS (Acquired Immune Deficiency Syndrome
ΑΠΟΨΕΙΣ
1η Δεκέμβρη Παγκόσμια Ημέρα Κατά του AIDS HIV (Human Immunodeficiency Virus) AIDS (Acquired Immune Deficiency Syndrome
παρατείνεται μέχρι 2 Δεκεμβρίου 2020 η υποβολή αιτήσεων των κατ’ επάγγελμα ελαιοπαραγωγών για την έκτακτη ενίσχυση
ΑΓΡΟΤΙΚΑ
παρατείνεται μέχρι 2 Δεκεμβρίου 2020 η υποβολή αιτήσεων των κατ’ επάγγελμα ελαιοπαραγωγών για την έκτακτη ενίσχυση
Προκήρυξη διαγωνισμού Λογοτεχνίας και Ζωγραφικής του ΣΕΔΗΚ
ΚΡΗΤΗ
Προκήρυξη διαγωνισμού Λογοτεχνίας και Ζωγραφικής του ΣΕΔΗΚ
Ανάγκη δημιουργίας Ευρωπαϊκής Ατζέντας για τις Αγροτικές περιοχές
ΑΓΡΟΤΙΚΑ
Ανάγκη δημιουργίας Ευρωπαϊκής Ατζέντας για τις Αγροτικές περιοχές
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ της Παράταξης «ΜΑΖΙ ΣΤΟ ΑΥΡΙΟ»: Δε συμμετέχουμε σε αποφάσεις δια περιφοράς
ΣΗΤΕΙΑ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ της Παράταξης «ΜΑΖΙ ΣΤΟ ΑΥΡΙΟ»: Δε συμμετέχουμε σε αποφάσεις δια περιφοράς
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΓΙΑ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΟΥ ΛΙΑΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΊΟΥ
ΚΡΗΤΗ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΓΙΑ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΟΥ ΛΙΑΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΊΟΥ
Υπομνήματα του προέδρου Επιμελητηρίου Λασιθίου κ. Θωμά Χαριτάκη
ΛΑΣΙΘΙ
Υπομνήματα του προέδρου Επιμελητηρίου Λασιθίου κ. Θωμά Χαριτάκη
Άυξηση προυπολογισμού των προγραμμάτων τουριστικής προβολής και προώθησης αγροτικών προϊόντων
ΚΡΗΤΗ
Άυξηση προυπολογισμού των προγραμμάτων τουριστικής προβολής και προώθησης αγροτικών προϊόντων
Αποζημιώσεις των κατά κύριο επάγγελμα αγροτών που επλήγησαν από την θεομηνία και δεν καλύπτονται από τον ΕΛΓΑ
ΑΓΡΟΤΙΚΑ
Αποζημιώσεις των κατά κύριο επάγγελμα αγροτών που επλήγησαν από την θεομηνία και δεν καλύπτονται από τον ΕΛΓΑ