Προς ολοκλήρωση εντυπωσιακή κοιλαδογέφυρα 800 μέτρων στην Σητεία

101 Προβολές

Η κοιλαδογέφυρα μήκους 840 μέτρων-από τις πιο εντυπωσιακές και….πολύπαθες στην χώρα- αναμένεται σύντομα να ολοκληρωθεί αφού μετά το πράσινο φως που θα δώσει το Ελεγκτικό Συνέδριο θα μπει στο εργοτάξιο η κοινοπραξία που ανέλαβε το έργο που απαιτεί δύσκολες και επίπονες εργασίες αφού πρέπει να γεφυροποιηθούν 21 ανοίγματα και να τοποθετηθούν δοκάρια βαρους 100 τόννων!

Πρόκειται για το δρόμο που θα κάνει πιο εύκολη τη ζωή των Σητειακών και όσων κινούνται από και προς την ανατολική Κρήτη και θα (έπρεπε να) είχε τελειώσει καιρό τώρα εάν δεν μεσολαβούσε η έκπτωση του πρώτου εργολάβου και να μείνει το έργο γιαπί εδώ και τρία χρόνια! Ο εργολάβος είχε ανοίγματα και ‘πιάστηκε’ με πλαστές εγγυητικές γεγονός που τον έβγαλε εκτός αν και είχε φτιάξει το 80% του έργου…

«Έχουμε ανάδοχο αφού δημοπρατήσαμε πάλι το έργο μετά από πολύ ταλαιπωρία και συνθετες διαδικασίες, περιμένουμε τώρα την έγκριση από το ελεγκτικό που κάνει τον προσυμβατικό έλεγχο για να μπορέσουμε να υπογράψουμε τη σύμβαση και να αρχίσουν οι εργασίες σε ένα δύσκολο έργο που αν και είναι στο 80% της κατασκευής του έχει πολλή δουλειά ακόμη» τόνισε ο διευθυντής της ΕΔΥΕ ΒΟΑΚ κ.Αγαπάκης.

Το έργο ήταν και είναι σύνθετο. Είχε άλλες δύο γέφυρες που έχουν κατασκευαστεί, είχε χωματουργικά, συνολικά 4 χιλιόμετρα. Αλλα το κυρίως έργο που αλλάζει και την περιοχή είναι αυτή η κοιλαδογέφυρα μήκους 840 μέτρων με 21 συνολικά Ανοίγματα τα οποία πρέπει να γεφυρωθούν. Έχουν γίνει όμως όλες οι θεμελιώσεις, η μισή ανωδομή και πολλά άλλα που έχουν βάλει σε μια τροχιά το έργο.

«Μένει το 20% του έργου, το 30% της γέφυρας, αλλά είναι το πιο κρίσιμο αφού χρειάζεται πολλή προσοχή και δουλειά. Σκεφτείτε μόνο να τοποθετηθούν αυτά τα τεράστια δοκάρια των 100 τόννων» επεσήμανε ο κ.Αγαπάκης που ευελπιστεί να ανταποκριθούν οι εργολάβοι που το πήραν.

Πρόκειται για μια κοινοπραξία εταιρειών που έχει κατασκευάσει και τον ανισόπεδο κόμβο Ατσιπόπουλου και έχει μια εμπειρία στους δρόμους, αλλά όχι σε τέτοια μεγέθη. Έκτος των άλλων θα πρέπει να έχουν κι ένα ειδική μηχάνημα το οποίο πρέπει να χρησιμοποιήσουν για να ολοκληρώσουν τη γέφυρα. Όλοι ελπίζουν η εταιρεία-κοινοπραξία να ανταποκριθεί σε αυτό το σχέδιο και να μπορέσει σε 15 μήνες να παραδώσει το δρόμο που θα αλλάξει όχι μόνο τον τρόπο που όλοι βλέπουμε την ανατολική Κρήτη, αλλά και επί της ουσίας τις μεταφορές στην περιοχή.

Ο έκπτωτος εργολάβος
Φυσικά όλα αυτά δεν θα συζητούνταν τώρα εάν ο αρχικός εργολάβος είχε Κάνει σωστά τη δουλειά του ή για την ακρίβεια δεν είχαν συμβεί τα παρατράγουδα με τις πλαστές εγγυητικές που τον έβγαλαν από το έργο. Και ήταν μια εταιρεία, θυμίζουμε, που είχε Κάνει σχεδόν το σύνολο των μεγάλων ολυμπιακών έργων στο Ηρακλειο. Κι όμως εκεί απέτυχε ενώ είχε βγάλει το μεγαλύτερο ποσοστό του δρόμου…

Το έργο συνολικά είχε προϋπολογισμό 22 εκατομμυρίων ευρώ, ο έκπτωτος εργολάβος είχε αφήσει ένα τμήμα 5-6 εκατομμυρίων ευρώ και μετά από πολλές προσπάθειες δημοπρατήθηκε στα 10 εκατομμυρία ευρώ. Φάνηκε μάλιστα το πόσο δύσκολες είναι οι διαδικασίες όταν έχεις να Κανεις με εκπτώσεις εργολάβων…

«Δεν ξέρει κανένας πόσο δύσκολο είναι και ποια είναι η γραφειοκρατία. Πόσο πίεση ασκήσαμε και στη Διαχειριστική Αρχή του ΕΣΠΑ στην Αθήνα να τους πείσουμε να εντάξουμε το έργο και να δημοπρατηθεί’ τόνισε ο κ.Αγαπάκης.

Πηγή:cretalive.gr

Κατηγορία : ΣΗΤΕΙΑ


Τελευταία Νέα