Το έργο του ΒΟΑΚ και η Μινωική Οδός

21 Προβολές

Ο ΒΟΑΚ, ή και Ε-90 διεθνής αυτοκινητόδρομος όπως είναι παγκόσμια γνωστός, θεωρείται από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της χώρας, σύμφωνα με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, αφού σε πάμπολλα σημεία του συναγωνίζεται, δυστυχώς με μεγάλη επιτυχία, τα φονικά κομμάτια του εθνικού δρόμου Αθηνών-Πατρών και το περίφημο πέταλο του Μαλιακού.

Την τελευταία εικοσαετία οι παρεμβάσεις που έγιναν κατέληξαν στη βελτίωση μόλις 45 χιλιομέτρων. Παρωχημένες μελέτες, κακό οδόστρωμα, έλλειψη διαχωριστικού στηθαίου και φωτισμού, είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση στις περισσότερες των περιπτώσεων για έναν δρόμο που διασχίζεται καθημερινά από 12.000 οχήματα, στα οποία συμπεριλαμβάνονται πολλά φορτηγά και τουριστικά λεωφορεία. Οσοι έχουν ασχοληθεί επισταμένα με το θέμα, τονίζουν πως δεν υπάρχει έστω 1 χιλιόμετρο, από τα 313, που να μην παρουσιάζει έστω ένα μικρό πρόβλημα σε κάποιο σημείο!

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό η “Μινωική Οδός” θ’ ακολουθεί τον σχεδιασμό από το Καστέλι Κισάμου μέχρι τη Σητεία και θα αποτελείται από τρία βασικά τμήματα – ένα κεντρικό στέλεχος και 2 πτέρυγες, την ανατολική και τη δυτική.

Το κεντρικό τμήμα του δρόμου θα είναι από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο και στο πρώτο τμήμα από το αεροδρόμιο Χανίων μέχρι τους Αγίους Πάντες θα υπάρχει και ένα τούνελ.

Το τμήμα από Αγίους Πάντες – Επισκοπή Ρεθύμνης θα είναι συνδυασμός ΚΟΑΚ και υπάρχοντος ΒΟΑΚ. Η πρόσβαση της πόλης Ρεθύμνου και το Δυτικό τμήμα του νομού Ρεθύμνου καθώς και το Ανατολικό τμήμα του νομού Χανίων προς το αεροδρόμιο Χανίων θα γίνεται ταχέως και άνετα. Από τους Αγίους Πάντες Χανίων ως την Επισκοπή Ρεθύμνης ο Κεντρικός Οδικός ʼξονας ΚΟΑΚ συμπίπτει με τον υπάρχοντα ΒΟΑΚ. (Ελάττωση κόστους σημαντική). Ανατολική Πτέρυγα της Μινωικής Οδού είναι αναβάθμιση ΒΟΑΚ Ανατολικής Πτέρυγας της Μινωικής Οδού, γίνεται η αναβάθμιση του υπάρχοντος ΒΟΑΚ από Χερσόνησο – Μάλια – Νεάπολη – ʼγιος Νικόλαος μέχρι Σητεία.

Δυτική Πτέργυα της Μινωικής Οδού είναι αναβάθμιση ΒΟΑΚ Δυτική Πτέρυγα της Μινωικής Οδού γίνεται η αναβάθμιση του υπάρχοντος ΒΟΑΚ αό τούνελ Μαλάξας-Μάλεμε-Κολυμπάρι μέχρι Καστέλι Κισάμου (Δυτική Πύλη Κρήτης).

Η διαφορά με τον ΒΟΑΚ Ελαττώνεται το κόστος κατά 1 δις ευρώ. Το κόστος της Μινωικής είναι περίπου 2.0 – 2.2 δις

Η γεωγραφική απόσταση ελαττώνεται κατά δεκάδες χιλιόμετρα (60-70 χιλ.) διότι η νέα κεντρική χάραξη του ΚΑΟΚ είναι μια ευθεία ισόρροπη διαδρομή με τούνελ ή γέφυρες και όχι ανεβάσματα κατεβάσματα και γλυφές των λόφων και ορέων όπως ο ΒΟΑΚ.

Οι χρονικές αποστάσεις μεταξύ των μεγάλων πόλεων της Βόρειας Ακτής, της Ενδοχώρας και Νότιας Κρήτης γίνονται συντομότερες κατά 30-50%: (ανεπίσημη εκτίμηση)

Ηράκλειο-Ρέθυμνο που είναι 1 ώρα γίνεται 25 λεπτά

Χανιά-Ηράκλειο που είναι 2 ώρες γίνεται 50 λεπτά

ʼγιος Νικόλαος Λασιθίου-Χανιά που είναι 3 ώρες θα γίνει 1. 1/2 ώρα

Χανιά-Σητεία που είναι 4 ώρες θα γίνει 2

Ανώγεια-Ηράκλειο που είναι 1 ώρα θα γίνει 20 λεπτά

Ανώγεια-Ρέθυμνο που είναι 1 ώρα θα γίνει 20 λεπτά

Ρέθυμνο-Αεροδρόμιο Χανίων σήμερα 40 λεπτά θα γίνει 20 λεπτά.

Με την δημιουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Πεδιάδος, στο μέλλον όλες οι περιοχές των νομών Ηρακλείου, Ανατολικού Ρεθύμνου θα έχουν ταχεία πρόσβαση στο Κεντρικό Στέλεχος του ΚΟΑΚ και μ’ αυτό κατευθείαν στο αεροδρόμιο Καστελίου, ενώ με τον ΒΟΑΚ πρέπει να πάνε πρώτα στο Ηράκλειο και από εκεί στο Καστέλι.

Επί πλέον η Μινωική Οδός γίνετια ένα σύγχρονο super-highway από την αρχή και όχι με προβληματικά μπαλώματα υπαρχόντων κληρονομικών ανωμαλιών, όπως ο ΒΟΑΚ.

Η Μινωική Οδός παρέχει ταχεία, άνετη και ασφαλή διαδρομή που με τους Καθέτους εξυπηρετεί όλη την Κρήτη (Ενδοχώρα, Ορεινή και Νότια Κήτη) και όχι μόνο τη Βορεια Ακτή. Αλλά και η ίδια η Βόρεια Ακτή οφείλεται τα μέγιστα με την ασφαλή και ταχεία διαδρομή

Με τη Μινωική Οδό ο υπάρχων ΒΟΑΚ αποσυμφορείται εντελώς. Οι 5 κόμβοι του ΒΟΑΚ όπου συμβαίνουν τα περισσότερα ατυχήματα πρέπει να διορθωθούν αμέσως και κατά προτεραιότητα.

Ευρείες Παρακάμψεις των μεγάλων πόλεων. Η Μινωική οδός (κεντρικό στέλεχος) αυτόματα γίνεται ευρεία παράκαμψη της κάθε πόλεως καθώς περνά παράλληλα με την πόλη. Έτσι εξασφαλίζετια η μελλοντική εξάπλωση της πόλης καθώς αυτή μεγαλώνει χωρίς πρόσθετα τεράστια έξοδα.

Κατηγορία : ΠΟΛΙΤΙΚΑ


Τελευταία Νέα
54 νέα κρούσματα covid19 στην Κρήτη – 2 στο Λασίθι
ΛΑΣΙΘΙ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
54 νέα κρούσματα covid19 στην Κρήτη – 2 στο Λασίθι
Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τη Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Σητεία από τον Ενιαίο Σύνδεσμο Διαχείρισης Απορριμμάτων Κρήτης
ΣΗΤΕΙΑ
Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τη Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Σητεία από τον Ενιαίο Σύνδεσμο Διαχείρισης Απορριμμάτων Κρήτης
Παρέμβαση του Δημάρχου Σητείας για το ζήτημα της μετακίνησης κυνηγών
ΣΗΤΕΙΑ
Παρέμβαση του Δημάρχου Σητείας για το ζήτημα της μετακίνησης κυνηγών
Αρνητικά όλα τα τεστ των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου Σητείας
ΣΗΤΕΙΑ
Αρνητικά όλα τα τεστ των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου Σητείας
Ολιγωρία ή προχειρότητα
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ολιγωρία ή προχειρότητα
Όχι στην απομάκρυνση αστυνομικών υπαλλήλων από το Λασίθι
ΛΑΣΙΘΙ
Όχι στην απομάκρυνση αστυνομικών υπαλλήλων από το Λασίθι
Ψήφισμα Άμεσος έλεγχος για τη στατικότητα του κτηρίου του 2ου Δημοτικού σχολείου Σητείας
ΣΗΤΕΙΑ
Ψήφισμα Άμεσος έλεγχος για τη στατικότητα του κτηρίου του 2ου Δημοτικού σχολείου Σητείας
ΒΟΑΚ, ΝΟΑΚ εν μέσω COVID
ΑΠΟΨΕΙΣ
ΒΟΑΚ, ΝΟΑΚ εν μέσω COVID
Aποφάσεις συνεδριάσεων Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης στις 16 Νοεμβρίου 2020
ΚΡΗΤΗ
Aποφάσεις συνεδριάσεων Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης στις 16 Νοεμβρίου 2020
Ο Αντιπεριφερειάρχης Κρήτης Γιώργος Αλεξάκης εξελέγη Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Δικτύου EUROMONTANA
ΚΡΗΤΗ
Ο Αντιπεριφερειάρχης Κρήτης Γιώργος Αλεξάκης εξελέγη Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Δικτύου EUROMONTANA