Παρέμβαση Γ. Πλακιωτάκη για ΝΕΖ?

11 Προβολές

Ο Υπεύθυνος του Τομέα Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τη Νέα Δημοκρατία κ. Γιάννης Πλακιωτάκης παρέστη σήμερα σε Ημερίδα του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου και του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Πειραιά, με θέμα:
“Εναλλακτικές προτάσεις αντιμετώπισης της ανεργίας στη ναυπηγοεπισκευή με αξιοποίηση σε πράσινους τομείς, και καινοτόμες κατασκευές. Τρόπος επανεκκίνησης Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (πολεμικού & εμπορικού τμήματος-αναστολή 15ετούς ποινής) & λύσεις ουσιαστικής λειτουργίας Ναυπηγείων Ελευσίνας & Σύρου. Ανάπτυξη / εκσυγχρονισμός ΝΕΖ”.
Σε παρέμβαση του ο κ. Πλακιωτάκης επεσήμανε τα εξής:
“Είναι αναμφισβήτητο το γεγονός ότι ένα διεθνές λιμάνι, όπως ο Πειραιάς, χρειάζεται μια σύγχρονη και ανταγωνιστική επισκευαστική βάση, ρόλο στον οποίο καλείται –και μπορεί- να ανταποκριθεί η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη (ΝΕΖ) του Περάματος. Ωστόσο τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η συγκεκριμένη Ζώνη είναι αρκετά και σοβαρά.
Παρόλο που έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα, εφόσον η ποιότητα των εργασιών είναι υψηλή και οι χρόνοι παράδοσης ικανοποιητικοί, σε σχέση με τα αντίστοιχα βορειοευρωπαϊκά και λοιπά γειτονικά ανταγωνιστικά ναυπηγεία (Τουρκία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Κροατία), η ΝΕΖ δεν είναι ανταγωνιστική εξαιτίας αρκετών, αλλά σημαντικών παραγόντων.
Μερικοί από αυτούς, σημαντικοί, όμως, παράγοντες, είναι το ιδιαίτερα αυξημένο εργατοτεχνικό κόστος, η μη ύπαρξη management, η έλλειψη οιουδήποτε marketing, οι συχνές απεργίες, η έλλειψη μέτρων ασφαλείας, η μη πιστοποίηση των υπαρχόντων εταιρειών, η ύπαρξη ισχυρού -από τις γείτονες χώρες και κυρίως από Τουρκία- ανταγωνισμού και η αντιμετώπιση σοβαρότατων χρηματοοικονομικών προβλημάτων.
Για την αντιμετώπιση, λοιπόν, των παραπάνω προβλημάτων, δεδομένου του ότι η χρονική συγκυρία είναι η κατάλληλη, καθώς ο τομέας της ζήτησης των ναυπηγοεπισκευαστικών υπηρεσιών στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου παρουσιάζει ευνοϊκές προοπτικές, χρειάζεται θέληση, γνώση και σχεδιασμός.
Για αυτό το λόγο μέσα από συνεργασία των Υπουργείων Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, καθώς και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, μελετήθηκε επί Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας διεξοδικά και διαμορφώθηκε σχέδιο εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης της ΝΕΖ, αλλά και της ευρύτερης περιοχής με την δημιουργία μιας νέας εταιρείας.
Με τη συμμετοχή του ΟΛΠ, με την επιστροφή όλων των φόρων στη νέα εταιρεία (προς εξασφάλιση εσόδων από τον ΟΛΠ), με τη διάθεση -gratis- όλων των υπαρχόντων μηχανημάτων και δεξαμενών του ΟΛΠ στη νέα εταιρεία, με τη συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλων παραγόντων της περιοχής, καθώς και με την ανάληψη management από την αγορά.
Μελέτη που κατέδειξε την αναγκαιότητα της άμεσης λήψης πρόνοιας για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, ιδιαίτερα στις μέρες μας, όπου δεν πρέπει να χάνεται ούτε μία αναπτυξιακή ευκαιρία, καθώς και τις προοπτικές της. Μελέτη που δυστυχώς ουδέποτε αξιοποιήθηκε, τη στιγμή που η βιωσιμότητα εκατοντάδων επιχειρήσεων παραμένει αμφισβητήσιμη και τα χρονικά περιθώρια είναι ιδιαίτερα περιορισμένα.
Συνοπτικά, η υλοποιούμενη πολιτική μέσω δημιουργίας θυγατρικής του ΟΛΠ με αντικείμενο την ανάπτυξη της Ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας είναι σε λάθος κατεύθυνση και δεν προβλέπεται ότι θα προσφέρει ουσιαστικά στην αναγέννηση της ΝΕΖ.
Η πολιτική μας, λοιπόν, θα βασισθεί:
– στη δημιουργία Ανώνυμης Εταιρείας με συμμετοχή του ΟΛΠ (σε μειοψηφία), των ιδιωτικών επιχειρήσεων του χώρου, των εργαζομένων και των ΟΤΑ της περιοχής Περάματος – Σαλαμίνος,
– με κεφάλαιο που είτε θα διατεθεί από τους μετόχους είτε θα χορηγηθεί από αυτούς εις είδος,
– με υπογραφή Σύμβασης παραχώρησης απευθείας με το Ελληνικό Δημόσιο για εκμετάλλευση όλης της περιοχής και
– με υπαγωγή της εταιρείας στις Κοινοτικές επιδοτήσεις για τη χρηματοδότηση των αναγκαίων υποδομών.
Διότι η ανάπτυξη της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης (ΝΕΖ) απαιτεί όχι θεωρητικούς και γενικόλογους στόχους, αλλά άμεσες, στοχευμένες και συντονισμένες ενέργειες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της και την πάταξη της ανεργίας η οποία γιγαντώνεται μέρα με την μέρα.
Μπορεί τα πράγματα να είναι δύσκολα, αλλά το παιχνίδι δε χάθηκε. Αυτή την κρίσιμη συγκυρία οφείλουμε να δώοσυμε κάθε δυνατή έμφαση στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και φυσικά στη ναυτιλία.
Ωστόσο δε μπορούμε να μιλάμε για ισχυρή εμπορική ναυτιλία και ναυτιλιακό κέντρο, δίχως ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Και αυτό είναι ένα ακόμη μεγάλο στοίχημα το οποίο πρέπει να κερδίσουμε”.

Κατηγορία : ΠΟΛΙΤΙΚΑ


Τελευταία Νέα
Αναπτυξιακά θέματα και έργα του Δήμου Οροπεδίου Λασιθίου στη συνάντηση Περιφερειάρχη και Δημάρχου
ΛΑΣΙΘΙ
Αναπτυξιακά θέματα και έργα του Δήμου Οροπεδίου Λασιθίου στη συνάντηση Περιφερειάρχη και Δημάρχου
πρόσληψη προσωπικού από τον Αγροτικό Ελαιοκομικό Συνεταιρισμό Κρυών
ΣΗΤΕΙΑ
πρόσληψη προσωπικού από τον Αγροτικό Ελαιοκομικό Συνεταιρισμό Κρυών
Οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού Κρήτης τίμησαν τον Περιφερειάρχη Κρήτης για την στήριξη τους με σύγχρονο εξοπλισμό εκπαίδευσης
VIDEO ΛΑΣΙΘΙ
Οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού Κρήτης τίμησαν τον Περιφερειάρχη Κρήτης για την στήριξη τους με σύγχρονο εξοπλισμό εκπαίδευσης
Την παρέμβαση του Περιφερειάρχη Κρήτης ζήτησαν οι αγρότες της Ιεράπετρας για την διεκδίκηση πόρων για τις ζημιές
ΛΑΣΙΘΙ
Την παρέμβαση του Περιφερειάρχη Κρήτης ζήτησαν οι αγρότες της Ιεράπετρας για την διεκδίκηση πόρων για τις ζημιές
Στ. Αρναουτάκης: «Οι Περιφέρειες είναι ο βατήρας για το μεγάλο άλμα της ανάπτυξης»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Στ. Αρναουτάκης: «Οι Περιφέρειες είναι ο βατήρας για το μεγάλο άλμα της ανάπτυξης»
2.800 επενδύσεις στην Κρήτη από το πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας Κρήτης (2014-2020).
ΑΓΡΟΤΙΚΑ
2.800 επενδύσεις στην Κρήτη από το πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας Κρήτης (2014-2020).
Πρόσθετη χρηματοδότηση για την Ολοκλήρωση του Γηροκομείου Ιεράπετρας
ΛΑΣΙΘΙ
Πρόσθετη χρηματοδότηση για την Ολοκλήρωση του Γηροκομείου Ιεράπετρας
Τα πάχη μου τα πάθη μου
Χωρίς κατηγορία
Τα πάχη μου τα πάθη μου
Ευχαριστήριο Δημοτικού Σχολείου Πισκοκεφάλου
ΣΗΤΕΙΑ
Ευχαριστήριο Δημοτικού Σχολείου Πισκοκεφάλου
Ποιος βάζει σε κίνδυνο μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού στη Σητεία;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ποιος βάζει σε κίνδυνο μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού στη Σητεία;