Το πρόβλημα του ΒΟΑΚ

13 Προβολές

Σε μετωπική σύγκρουση με την κυβέρνηση και ειδικά με το Υπουργείο Υποδομών, οδηγούνται οι Μηχανικοί του Δημοσίου της Ανατολικής και της Δυτικής Κρήτης, που με κοινή τους ανακοίνωση καταγγέλλουν τη συμπεριφορά του Γενικού Γραμματέα Συγχρηματοδοτούμενων Έργων κ. Λαμπρόπουλου, απέναντι σε όσους υπηρετούν επί χρόνια τη Δημόσια Διοίκηση.<br /><br /> <br /><br />Η καταγγελία τους έγινε με αφορμή τα όσα υποστήριξε πρόσφατα ο κ. Λαμπρόπουλος σχετικά με την υπό σύσταση εταιρεία «Αναπτυξιακές Δομές ΚΡΗΤΗ Α.Ε.» η οποία θα αναλάβει τα έργα του Βόρειου Οδικού ʼξονα και όχι μόνο. Μάλιστα, ο Γενικός Γραμματέας μετέβη και στο εργοτάξιο του τμήματος του ΒΟΑΚ ʼγιος Νικόλαος – Καλό Χωριό, χωρίς όμως να ειδοποιήσει τους αρμόδιους τοπικούς φορείς γι’ αυτό, όπως κατήγγειλε ο Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Λασιθίου Μανόλης Πεπόνης.<br /><br />Η κ. Ειρήνη Βρέντζου, Πρόεδρος της Ένωσης Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών (ΕΜΔΥΔΑΣ) Ανατολικής Κρήτης που αριθμεί περί τα 370 μέλη από τους Νομούς Ηρακλείου και Λασιθίου, με δηλώσεις της στην ΑΝΑΤΟΛΗ τόνισε ότι η ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ αποτελεί πάγιο αίτημα όλης της Κρήτης, πολύ δε περισσότερο σε ό,τι αφορά το τμήμα του Νομού Λασιθίου. Το Λασίθι είναι ο νομός που υστερεί και είναι απαράδεκτο να υπάρχει τόσες δεκαετίες «Βόρειος Οδικός ʼξονας» που να παρουσιάζει αυτά τα χάλια.<br /><br />«Θεωρούμε ότι η κατάσταση αυτή σήμερα είναι απόρροια όσων υποστηρίζουμε ως κλάδος, δηλαδή όλη η λογική των τελευταίων χρόνων, της συγκέντρωσης των δημοσίων έργων σε μεγάλες εταιρείες, πολλές εκ των οποίων έχουν πτωχεύσει. Το πρόβλημα του ΒΟΑΚ δεν οφείλεται στο ότι δεν υπάρχει μια εταιρεία που θα τον κατασκευάσει. Είναι ότι δεν δίνονται οι χρηματοδοτήσεις που απαιτούνται, με ευθύνη αποκλειστικά της πολιτείας, ενώ υπάρχουν ώριμες μελέτες που καλύπτουν πολύ μεγάλο κομμάτι του».<br /><br />Η κ. Βρέντζου πρόσθεσε ότι ένα επιπλέον πρόβλημα που αφορά όχι μόνο τον ΒΟΑΚ αλλά και πλήθος άλλων δημόσιων έργων, είναι τα μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων που δίνονται σε μειοδοτικούς διαγωνισμούς δημοπράτησης των έργων αυτών, που πολλές φορές ξεπερνούν το 50%, με αποτέλεσμα οι κατασκευαστικές εταιρείες να οδηγούνται σε αδυναμία να ολοκληρώσουν τα έργα που αναλαμβάνουν, να έχουμε εκπτώσεις αναδόχων, πτωχεύσεις εταιρειών κλπ. «Είναι απαράδεκτο αυτό που συμβαίνει με τις μεγάλες εκπτώσεις. Η πολιτεία δεν έπρεπε να δέχεται τέτοιες μεγάλες εκπτώσεις και το πρόβλημα είναι βασικά θεσμικό. Πάγια θέση του κλάδου μας είναι ότι οι οδικοί άξονες, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια θα πρέπει να κατασκευάζονται από το ελληνικό δημόσιο και να παραμένουν στα χέρια του δημοσίου. Δεν θωρούμε ότι πρέπει να εκχωρούνται σε οποιοδήποτε τραπεζικό ή άλλο σύστημα. Ο ΒΟΑΚ πρέπει να γίνει με πόρους του δημοσίου, χωρίς διόδια, για να μπορεί ο κόσμος ελεύθερα να τον χρησιμοποιήσει. Ήδη η εταιρεία «Αναπτυξιακές Δομές ΚΡΗΤΗ Α.Ε.» που στήνεται από την κυβέρνηση, σκοπεύει, όπως ανακοινώθηκε, να κατασκευάσει τον ΒΟΑΚ με δάνεια…και πιθανόν θα έχει την κατάληξη της αντίστοιχης εταιρείας «ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε.» που είναι σήμερα καταχρεωμένη.»<br /><br />Διαφωνούν<br /><br />Έντονα αντιδρά η Ένωση των Μηχανικών του Δημοσίου και στα όσα σχεδιάζει και προωθεί το Υπουργείο Υποδομών στον τρόπο στησίματος, στελέχωσης και λειτουργίας της «Κρήτη Α.Ε.». Χαρακτηριστικά η κ. Βρέντζου υποστήριξε: «Όσο για το ποιοι θα δουλεύουν στη νέα υπό σύσταση εταιρεία ο κ. Λαμπρόπουλος είπε ότι θα προσλάβουν νέους, 30 – 35 χρονών, που θα έχουν διάθεση, θα θέλουν να μάθουν, θα δουλεύουν και 15 ώρες τη μέρα με ελάχιστα χρήματα, ή και χωρίς χρήματα, ίσως δε να ανέχονται να τρώνε και καμιά φάπα…»!<br /><br />Στην ερώτηση, τι προτείνουν να γίνει στην Κρήτη ώστε να εξασφαλιστεί η δυνατότητα σχεδιασμού και υλοποίησης των μεγάλων έργων υποδομής, με προτεραιότητα στο ΒΟΑΚ, η κ. Βρέντζου απάντησε:<br /><br />«Εμείς είμαστε ενάντια στη δημιουργία αυτών των ανωνύμων εταιρειών. Θεωρούμε ότι πρέπει να γίνει με ενισχυμένες τις δημόσιες Τεχνικές Υπηρεσίες. Πριν κάμποσα χρόνια δημιουργήθηκε μια ειδική Υπηρεσία για την κατασκευή του ΒΟΑΚ. Η ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ πρέπει να ενισχυθεί και να αναβαθμιστεί σε στελέχωση, ώστε να μπορεί να λαμβάνει αποφάσεις περιφερειακά για τις μελέτες και τον τρόπο κατασκευής των έργων, χωρίς να παρεμβαίνει και να αποφασίζει το Υπουργείο Υποδομών (πρώην ΠΕΧΩΔΕ). Είναι ακατανόητο γιατί θα πρέπει μια τέτοια δομή να την υποκαταστήσει μια ανώνυμη εταιρεία».<br /><br />Ερωτώμενη σχετικά με την τύχη των δημοσίων Τεχνικών Υπηρεσιών, την επόμενη μέρα της μεταρρύθμισης που θα τεθεί σε εφαρμογή με το σχέδιο «Καλλικράτης» σε 2,5 μήνες, η κ. Βρέντζου είπε:<br /><br />«Δυστυχώς, βλέπουμε ότι είναι πρόχειρο όλο αυτό. Η εικόνα είναι ασαφής λόγω της ασάφειας που διέπει και τα σχετικά Προεδρικά Διατάγματα που έχουν υπογραφεί μέχρι σήμερα. Είναι, πάντως, σίγουρο, ότι οι δημόσιες Τεχνικές Υπηρεσίες δεν ενισχύονται. Αντιθέτως, υποβαθμίζονται ακόμη περισσότερο όπως διαρθρώνονται στην αιρετή πλέον Περιφέρεια. Συγκεκριμένα οι τρεις υπάρχουσες Διευθύνσεις (Δημοσίων Έργων, Κατασκευής Έργων, Συντήρησης Έργων) συνενώνονται σε μία Διεύθυνση «Τεχνικών Έργων», αλλά έτσι χάνεται ο διακριτός ρόλος της κάθε Διεύθυνσης και επέρχεται σύγχυση για το τι θα πράττει πλέον κάθε αποκεντρωμένο Τμήμα των παραπάνω Διευθύνσεων, που λειτουργούν μέχρι σήμερα, αποκεντρωμένα, στους άλλους νομούς της Κρήτης».<br /><br />Τέλος, τόνισε ότι εξ αρχής «είμαστε ενάντια στη δημιουργία όλων αυτών των εταιρειών που παίρνουν τα έργα. Αυτό δεν το θεωρούμε ανάπτυξη… Πιστεύουμε ότι θα πρέπει να στηριχτεί εδώ, ο ντόπιος, μικρός και μεσαίος επιχειρηματίας, μηχανικός, μελετητής που εργάζονται στο νησί. Να στηριχτεί το ντόπιο δυναμικό παράλληλα με την διατήρηση και ενίσχυση των δημοσίων Τεχνικών Υπηρεσιών, που μπορούν να υποστηρίξουν την πραγματική αποκέντρωση, την οποία ευαγγελίζεται επί της αρχής και ο νόμος «Καλλικράτης». Πώς υπηρετεί την αρχή αυτή, το στήσιμο μιας μεγάλης ανώνυμης εταιρείας, με στελέχη που θα φέρουν από αλλού και η οποία θα συγκεντρώσει όλα τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα υποδομής της Κρήτης (ΒΟΑΚ, Αεροδρόμιο κλπ.);»<br /><br />ΝΙΚΟΣ ΤΡΑΝΤΑΣ

Κατηγορία : ΛΑΣΙΘΙ


Τελευταία Νέα
Πίνακες Αποτελεσμάτων Σχέδια Βελτίωσης Αγροτικής Ανάπτυξης Κρήτης (2014 – 2020)
ΚΡΗΤΗ
Πίνακες Αποτελεσμάτων Σχέδια Βελτίωσης Αγροτικής Ανάπτυξης Κρήτης (2014 – 2020)
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΝΟΤΙΑΔΩΝ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΕΧΕΣ ΣΑΒΒΑΤΟ
ΚΡΗΤΗ
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΝΟΤΙΑΔΩΝ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΕΧΕΣ ΣΑΒΒΑΤΟ
Ο Ολυμπιακός δημιουργεί ποδοσφαιρική ακαδημία του στη Σητεία
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΤΕΙΑ
Ο Ολυμπιακός δημιουργεί ποδοσφαιρική ακαδημία του στη Σητεία
Υπό σκέψη η στήριξη Καραμανωλάκη και της δημοτικής Παράταξης “Μαζί στο Αύριο” στο δήμαρχο Ζερβάκη
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΤΕΙΑ
Υπό σκέψη η στήριξη Καραμανωλάκη και της δημοτικής Παράταξης “Μαζί στο Αύριο” στο δήμαρχο Ζερβάκη
Κλειστές σήμερα οι οδοί Ν. Καζαντζάκη και Ι. Κονδυλάκη
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΤΕΙΑ
Κλειστές σήμερα οι οδοί Ν. Καζαντζάκη και Ι. Κονδυλάκη
Μεταγωγή των λαθροδιακινητών θετικών στον covid 19 στις φυλακές Αγιάς Χανιών
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΤΕΙΑ
Μεταγωγή των λαθροδιακινητών θετικών στον covid 19 στις φυλακές Αγιάς Χανιών
Διεξαγωγή Virtual (εικονικού) Ημιμαραθωνίου Κρήτης με την στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης
ΚΡΗΤΗ
Διεξαγωγή Virtual (εικονικού) Ημιμαραθωνίου Κρήτης με την στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης
Η Περιφέρεια Κρήτης στη Γενική Συνέλευση της ένωσης AREPO ως προεδρεύουσα Περιφέρεια
ΚΡΗΤΗ
Η Περιφέρεια Κρήτης στη Γενική Συνέλευση της ένωσης AREPO ως προεδρεύουσα Περιφέρεια
Εγκαινιάστηκε το «Παπατζιρίτειο γήπεδο» από τον Περιφερειάρχη Κρήτης και τον Δήμαρχο Οροπεδίου Λασιθίου
ΛΑΣΙΘΙ
Εγκαινιάστηκε το «Παπατζιρίτειο γήπεδο» από τον Περιφερειάρχη Κρήτης και τον Δήμαρχο Οροπεδίου Λασιθίου
Την οικονομική ενίσχυση των μελισσοπαραγωγών της Κρήτης ζητάει από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης ο Αντιπεριφερειάρχης Μ. Χνάρης
ΑΓΡΟΤΙΚΑ
Την οικονομική ενίσχυση των μελισσοπαραγωγών της Κρήτης ζητάει από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης ο Αντιπεριφερειάρχης Μ. Χνάρης