Διαρρέουν ότι δεν έχει … κίνηση ο ΒΟΑΚ !

75 Προβολές

Όπως αναφέρουν οι … διαρροές η χαμηλή κυκλοφορία σε ορισμένα τμήματα καθιστά δύσκολη τη συγχρηματοδότηση από ιδιωτικά κεφάλαια

Το έδαφος για να δημιουργηθεί … σύγχυση γύρω από το έργο της κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), καλλιεργούν οι διαρροές από το Υπουργείο Υποδομών που κάνουν λόγο για δρόμο … χαμηλής κυκλοφορίας!

Όπως τονίζεται σε σχετικό ρεπορτάζ η χαμηλή κυκλοφορία σε ορισμένα τμήματα καθιστά δύσκολη τη συγχρηματοδότηση από ιδιωτικά κεφάλαια ! Έτσι στην κυβέρνηση αναζητούν άλλες λύσεις για το μεγάλο έργο του 1,6 δισ. ευρώ.

Παράλληλα όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ μεταξύ των προτάσεων που έχουν πέσει στο τραπέζι είναι και ο τεμαχισμός του οδικού άξονα σε τρία τμήματα, τα οποία θα προχωρήσουν με τρία διαφορετικά μοντέλα χρηματοδότησης! Με βάση τον τελευταίο σχεδιασμό, ένα τμήμα θα κατασκευαστεί μέσω σύμβασης παραχώρησης (καθώς έχει κυκλοφορία που μπορεί να στηρίξει μια τέτοια σύμβαση), ένα άλλο μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και ένα τρίτο ως κλασικό δημόσιο έργο (όταν και εφόσον βρεθούν τα κρατικά κονδύλια). Η αναζήτηση της βέλτιστης λύσης έχει οδηγήσει και στην καθυστέρηση του διαγωνισμού, την άμεση έναρξη του οποίου έχει ανακοινώσει πολλές φορές ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.

Το αρχικό σχέδιο για τον ΒΟΑΚ προέβλεπε πως θα κατασκευαστεί μόνο στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, που θεωρείται και το πλέον ελκυστικό από άποψη προσέλκυσης ιδιωτικών κεφαλαίων. Στη συνέχεια, όμως, αποφασίστηκε να ενταχθεί στον διαγωνισμό και το τμήμα Ηράκλειο – Σητεία, με αποτέλεσμα η εξίσωση να γίνει πιο σύνθετη.

Γι’ αυτό τον λόγο, στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν τώρα πως θα πραγματοποιηθούν τρεις ξεχωριστοί διαγωνισμοί:

* Ο πρώτος θα αφορά την κατασκευή, χρηματοδότηση και εκμετάλλευση του τμήματος Χανιά – Χερσόνησος (με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης), με τον προϋπολογισμό να φτάνει το 1,1 δισ. ευρώ.

* Ο δεύτερος, που θα γίνει με το μοντέλο της ΣΔΙΤ, θα αφορά (άγνωστο προς το παρόν) τμήμα του άξονα Χερσόνησος – Αγιος Νικόλαος και κόστος περί τα 250.000.000 ευρώ.

* Ο τρίτος διαγωνισμός, που θα γίνει κάποια στιγμή στο μέλλον, θα γίνει ως παραδοσιακό δημόσιο έργο για το υπόλοιπο τμήμα μέχρι τη Σητεία.

Προς το παρόν, πάντως, δεν φαίνεται να είναι έτοιμοι στην κυβέρνηση ώστε να καταθέσουν την πρόταση για το έργο ΣΔΙΤ, με αποτέλεσμα στην κατασκευαστική αγορά να θεωρούν πως άμεσα θα προχωρήσει μόνο το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος.

Ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε, πάντως, την Παρασκευή, σε εκδήλωση για την Ολυμπία Οδό, πως ο σχεδιασμός του υπουργείου για τον ΒΟΑΚ θα οριστικοποιηθεί εντός του προσεχούς 20ημέρου. Στην ουσία, στο υπουργείο παραδέχονται πως ο οδικός άξονας της Κρήτης δε μπορεί να προσελκύσει εύκολα ιδιωτικά κεφάλαια, κυρίως εξαιτίας του χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου.

Ο ΒΟΑΚ, το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος ανήκουν στη νέα γενιά έργων, την οποία περιμένει ο κατασκευαστικός κλάδος εδώ και μια πενταετία. Εξαιτίας της κρίσης και της ανάγκης υλοποίησης των οδικών αξόνων με συμβάσεις παραχώρησης τα τελευταία χρόνια, τα νέα έργα καθυστερούν σημαντικά.

Πηγή :https://www.cretalive.gr/crete/diarreoyn-oti-den-echei-kinhsh-o-boak-gia-na-mh-ginoyn-ta-erga
Με πληροφορίες από euro2day.gr

Κατηγορία : ΚΡΗΤΗ


Τελευταία Νέα
Χιόνισε χθες στα ορεινά της Σητείας
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΤΕΙΑ
Χιόνισε χθες στα ορεινά της Σητείας
Τυπογραφίας, συνέχεια…
Χωρίς κατηγορία
Τυπογραφίας, συνέχεια…
Τι συμβαίνει πραγματικά στο Παλαίκαστρο!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τι συμβαίνει πραγματικά στο Παλαίκαστρο!
Τηλεδιάσκεψη για το θέμα της τυποποίησης του ελαιολάδου στην Κρήτη στο πλαίσιο του χαρακτηρισμού του κρητικού ελαιολάδου ως ΠΓΕ
ΚΡΗΤΗ
Τηλεδιάσκεψη για το θέμα της τυποποίησης του ελαιολάδου στην Κρήτη στο πλαίσιο του χαρακτηρισμού του κρητικού ελαιολάδου ως ΠΓΕ
Συνεδρίαση Επιτροπής Περιβάλλοντος-Συζητήθηκαν 8 μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
ΚΡΗΤΗ
Συνεδρίαση Επιτροπής Περιβάλλοντος-Συζητήθηκαν 8 μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
Συνάντηση Θραψανιώτη με τον Πρόεδρο του Τμήματος ΕΛΜΕΠΑ Αγίου Νικολάου
ΛΑΣΙΘΙ
Συνάντηση Θραψανιώτη με τον Πρόεδρο του Τμήματος ΕΛΜΕΠΑ Αγίου Νικολάου
Δελτίο τύπου συνδυασμού: ΣΗΤΕΙΑ:Επιστροφή στο Μέλλον
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ -ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΗΤΕΙΑ
Δελτίο τύπου συνδυασμού: ΣΗΤΕΙΑ:Επιστροφή στο Μέλλον
ΒΟΑΚ, από την εξαγγελία στην δέσμευση και μέχρι την ολοκλήρωση, η απόσταση είναι πολύ μεγάλη
ΑΠΟΨΕΙΣ
ΒΟΑΚ, από την εξαγγελία στην δέσμευση και μέχρι την ολοκλήρωση, η απόσταση είναι πολύ μεγάλη
Πώς να προστατευτούμε από τους αντιεμβολιαστές
ΑΠΟΨΕΙΣ
Πώς να προστατευτούμε από τους αντιεμβολιαστές
Νέα κρούσματα covid στην περιοχή της Σητείας
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΤΕΙΑ
Νέα κρούσματα covid στην περιοχή της Σητείας