Τέλος ο προπολεμικός δρόμος

31 Προβολές

Να το δούμε και να μην το πιστέψουμε! Σε 3 μήνες παραδίδεται η παράκαμψη Μαλίων και ουσιαστικά καταργείται ο τελευταίος…προπολεμικός δρόμος της Κρήτης! Ένας δρόμος που ξεκίνησε σχεδόν πριν 10 χρόνια και ακόμη δεν έχει φτιαχτεί και σε λίγο εκτός από τον… κακό μας τον καιρό θα φταίει και το…κακό μάτι! Η αλήθεια είναι ότι με τόσα προβλήματα, απρόοπτα και “στραβές” που έχουν συμβεί στην παράκαμψη Μαλίων ακόμη και οι ορθολογιστές τεχνικοί θα αρχίζουν να πιστεύουν πια στη βασκανία αφού και τώρα που ο δρόμος είναι στην τελική ευθεία για να παραδοθεί στην κυκλοφορία οι υπηρεσίες είναι επιφυλακτικές ενώ είναι βέβαιοι ότι μέχρι τον Αύγουστο το έργο θα είναι έτοιμο! Πρόκειται για τα 8,5 χιλιόμετρα δρόμου που επιτέλους θα λυτρώσουν όσους κινούνται από και προς τα ανατολικά καθώς θα αποφύγουν ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες να περνούν μέσα από τα Μάλια με ό,τι αυτό συνεπάγεται… Το έργο που ξεκίνησε από το 2002 έχει σπάσει κάθε ρεκόρ αφού κατασκευάζονται κάθε μέρα λιγότερα από…3 μέτρα! Και αν παραδοθεί μέσα στο χρόνο κλείνοντας τη δεκαετία και πάλι δεν θα είναι πλήρως έτοιμο από πλευράς κόμβων. Στο δρόμο που επιτέλους θα βγάλει τον ΒΟΑΚ από την τελευταία κατοικημένη περιοχή (τα Μάλια) δυστυχώς έχουν…τύχει πολλά, από τους αρχαιολόγους που προέβαλαν αντιρρήσεις, μέχρι τα δίκτυα, τις αυλές που εμπόδιζαν και χθες ένας… σπαστήρας! “Το μεγάλο στοίχημα για μας είναι να δοθεί το έργο πριν τον Αύγουστο εάν δεν συμβεί κάτι απρόοπτο”, λέει στην “Π” ο προϊστάμενος της ΕΔΥΕ ΒΟΑΚ κ.Γ.Αγαπάκης που έχει φυσικά κάθε λόγο να είναι επιφυλακτικός με τα όσα συμβαίνουν. “Το σημειώνω για τα απρόοπτα αφού έχουν συμβεί τόσα σε αυτό το έργο που είμαστε προσεκτικοί. Σκεφτείτε ότι και σήμερα που ξεκίνησε πάλι το εργοτάξιο πήγαν και βρήκαν κομμένους τους ιμάντες του σπαστήρα που είναι για να δώσουν τα αδρανή υλικά”, τονίζει ο κ.Αγαπάκης. Από τα συνολικά 8,5 χιλιόμετρα της παράκαμψης των Μαλίων τα πρώτα τρία είναι ολοκληρωμένα εδώ και καιρο, έχουν γίνει οι 2 κοιλαδογέφυρες, αλλά τα 5,5 χιλιόμετρα θα ολοκληρωθούν τώρα με το να απομένουν εργασίες οδοστρωσίας και ασφαλτόστρωσης. «Το έργο τελειώνει, αλλά η αγωνία μας είναι να προλάβουμε το καλοκαίρι που η κίνηση είναι πολύ μεγάλη. Θα ανακουφίσει τους οδηγούς και όλο τον κόσμο που κινείται στην ανατολική Κρήτη» τόνισε ο κ.Αγαπάκης που την άλλη εβδομάδα θα πάει στο εργοτάξιο με τον περιφερειάρχη κ.Αρναουτάκη στον οποίο και θα αναλύσει όλες τις πτυχές του έργου. Το μείζον θέμα τώρα είναι οι κόμβοι όπου η υπηρεσία έχει δώσει μάχη για να το λύσει με πιο σημαντικό τον κόμβο του Μοχού. Εκεί το ανατολικό μέρος του δρόμου θα “πέσει” λίγο για να δημιουργηθεί εκεί ένας μεγάλος κυκλικός κόμβος που θα βάζει όλα τα αυτοκίνητα στην κατεύθυνση που θέλουν αφού η διασταύρωση εκεί έτσι κι αλλιώς έχει προβλήματα. Όπως έχει ξαναγράψει η “Π” το εργο που ξεκίνησε το 2002 και πήρε τις πρώτες χρηματοδοτήσεις από το δεύτερο πακέτο θα τελειώσει εάν όλα πάνε καλά στη…μέση του…τέταρτου! Πάντως το έργο εξελίχθηκε πανάκριβο, καθώς όλο το κόστος του δρόμου φτάνει περίπου τα 15 εκατομμύρια ευρώ και άλλα 15 εκατομμύρια ευρώ πληρώθηκαν στις απαλλοτριώσεις. Δυστυχώς είναι και άλλα που έπονται… Όταν ξεκίνησε το έργο της παράκαμψης των Μαλίων όλοι πίστευαν ότι σε ορίζοντα τριετίας θα μπορούσε αυτός ο δρόμος να παραδοθεί στην κυκλοφορία και να ανακουφίσει χιλιάδες οδηγούς που ταλαιπωρούνται ειδικά τους θερινούς μήνες. Αλλά τίποτα δεν οργανώθηκε σωστά, ο σχεδιασμός ήταν στο πόδι. Είτε αφορούσε τις αρχαιολογικές ζώνες, είτε τις μελέτες, είτε τις απαλλοτριώσεις! Είναι χαρακτηριστικό ότι οι απαλλοτριώσεις πληρώθηκαν τελευταίες. Και γι’ αυτό οι πάντες είναι επιφυλακτικοί… Ο δρόμος αυτός, συνολικού μήκους 8,5 χιλιομέτρων έγινε ουσιαστικά σε τρία τμήματα και δύο εργολαβίες. Το πρώτο τμήμα των 3 χιλιομέτρων είχε στην αρχή ένα κομμάτι 1600 μέτρων το οποίο ξεκίνησε από το 2002! Αυτή η εργολαβία που έχει και τις κοιλαδογέφυρες που έγινε από την εταιρεία Κουρτίδη τέλειωσε πριν δύο χρόνια αλλά και πάλι ο δρόμος δεν δόθηκε αφού η δεύτερη εργολαβία από τη ΔΟΜΙΚΗ Κρήτης (μήκος 5,5 χιλιόμετρα) κόλλησε λόγω των απαλλοτριώσεων.

Κατηγορία : ΚΡΗΤΗ


Τελευταία Νέα
Φθηνοπωρινός καιρός με περίεργα φαινόμενα
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΤΕΙΑ
Φθηνοπωρινός καιρός με περίεργα φαινόμενα
4,3 o χθεσινός σεισμός με μικρό εστιακό βάθος
ΣΗΤΕΙΑ
4,3 o χθεσινός σεισμός με μικρό εστιακό βάθος
Σε διαδικτυακή συνάντηση ο Περιφερειάρχης Κρήτης Στ. Αρναουτάκης με αντικείμενο τον δρόμο για την οικονομική και κοινωνική ανάκαμψη στην Ευρώπη μέσα από τις Περιφέρειες
ΚΡΗΤΗ
Σε διαδικτυακή συνάντηση ο Περιφερειάρχης Κρήτης Στ. Αρναουτάκης με αντικείμενο τον δρόμο για την οικονομική και κοινωνική ανάκαμψη στην Ευρώπη μέσα από τις Περιφέρειες
Ανακρίνοντας παλιούς χάρτες: Το νέο βιβλίο του Γιάννη Σταμέλου
ΛΑΣΙΘΙ
Ανακρίνοντας παλιούς χάρτες: Το νέο βιβλίο του Γιάννη Σταμέλου
έντονη δυσαρέσκειά μου για την αγνόηση του Επιμελητηρίου Λασιθίου
ΛΑΣΙΘΙ
έντονη δυσαρέσκειά μου για την αγνόηση του Επιμελητηρίου Λασιθίου
Μανόλης Θραψανιώτης: Απαιτείται Πολιτική Βούληση και Διαβούλευση
ΛΑΣΙΘΙ
Μανόλης Θραψανιώτης: Απαιτείται Πολιτική Βούληση και Διαβούλευση
Ιδιαίτερα έντονος και με μεγάλη διάρκεια σεισμός στη Σητεία
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΤΕΙΑ
Ιδιαίτερα έντονος και με μεγάλη διάρκεια σεισμός στη Σητεία
ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΕΡΓΑΤΩΝ ΕΛΑΙΟΥΡΓΕΙΟΥ Α Ε Σ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΑΔΩΝ
ΣΗΤΕΙΑ
ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΕΡΓΑΤΩΝ ΕΛΑΙΟΥΡΓΕΙΟΥ Α Ε Σ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΑΔΩΝ
Ευχαριστήρια Επιστολή του Δημοτικού Σχολείου Σφάκας
ΣΗΤΕΙΑ
Ευχαριστήρια Επιστολή του Δημοτικού Σχολείου Σφάκας
ΑΛΛΑΓΗ ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΗΠΙΟΤΕΡΗ Η ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ
ΚΡΗΤΗ
ΑΛΛΑΓΗ ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΗΠΙΟΤΕΡΗ Η ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ