Χαιρετισμός του κ. Πλακιωτάκη στα πλαίσια εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας

41 Προβολές

Κύριε Πρόεδρε
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι
Το 2008 μετά από την πρόταση της Ευρωβουλευτού και Αντιπροέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κας Ρόδης Κράτσα καθιερώθηκε για πρώτη φορά η Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας. Σκοπός της απόφασης αυτής ήταν να αναδειχθεί η δύναμη της θάλασσας και η σύνδεσή της με τον ανθρώπινο παράγοντα. Ο ρόλος της στην ιστορία των Ευρωπαίων και η σημασία της για το μέλλον τους.
Η Ευρώπη είναι μια Θαλάσσια Ήπειρος με ακτινογραμμή περίπου τα 70.000 χλμ , 1200 λιμάνια σε όλα τα κράτη μέλη και με 5 εκατομμύρια Ευρωπαίους να εργάζονται σε όλες οι δραστηριότητες που συνδέονται με τη θάλασσα και να αποτελούν περίπου το 5% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ.
Στο χώρο αυτό η θάλασσα είναι καθοριστικός παράγοντας ανάπτυξης και αειφορίας.
Τομείς όπως η ναυπηγική βιομηχανία, η ναυτιλία, οι λιμένες, η αλιεία, ο τουρισμός, η διαχείριση του περιβάλλοντος έχουν αποδεδειγμένα ευεργετικές πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις για το σύνολο των πολιτών της Γηραιάς Ηπείρου.

Η καθιέρωση της ημέρας αυτής υπογραμμίζει τη σημασία που αποδίδεται από τα θεσμικά ευρωπαϊκά όργανα στον τομέα της θαλάσσιας πολιτικής, της αλιείας και της ναυτιλίας.
Επιβεβαιώνει την κοινή θέση των εταίρων μας και το κοινό όραμα όλων για την ανάπτυξη μίας κοινής θαλάσσιας πολιτικής.
Μία κοινή πολιτική με εκατέρωθεν οφέλη για όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κυρίως για αυτές που βρέχονται από θάλασσα.
Μία κοινή θαλάσσια πολιτική, που θα αντιμετωπίζει ενιαία και με συγκεκριμένη στρατηγική τα θέματα της ναυτιλίας, της προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος, της λαθρομετανάστευσης.
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Η χώρα μας διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα και αυτό γιατί είναι μία χώρα με  ναυτική παράδοση χιλιάδων χρόνων. Έχει ένα πλούσιο νησιωτικό σύμπλεγμα. Έχει μία ακτογραμμή 15.000 χιλιόμετρα.
Οι Έλληνες έχουν την πιο μακρόχρονη ναυτική παράδοση από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες έχοντας μεγαλουργήσει σε όλες τις θάλασσες και έχοντας αποδείξει και καταστήσει παντοδύναμη την ελληνική ναυτική αξιοσύνη και την δεξιότητά τους στο θαλάσσιο χώρο από την αρχαιότητα.
Ο Κυκλαδικός , ο Μινωικός πολιτισμός – που αναπτύχθηκαν κυρίως λόγω της άνθησης που έφερε το θαλάσσιο εμπόριο- αποτέλεσαν μοναδικά παραδείγματα ανά τους αιώνες.

Και αργότερα , στα χρόνια της επανάστασης , η ναυτιλία ήταν εκείνη που πρωτοστάτησε , όταν αυτό χρειάστηκε , στον αγώνα για την εθνική μας ανεξαρτησία.
Η θάλασσα λοιπόν, είναι χωρίς αμφιβολία διαχρονικά, μία πηγή δύναμης για τη χώρα μας. Η θάλασσα έχει ιδιαίτερη αξία και σπουδαιότητα .
Σε αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό η διαμόρφωση του πολιτισμού μας, των συνηθειών μας.
Οφείλεται η πορεία και η εξέλιξή μας.
Η ναυτική παράδοση που δημιούργησαν οι προηγούμενες γενιές κατατάσσει σήμερα τη χώρα μας σε μία από τις πρώτες θέσεις της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας συμπίπτει με την Ημέρα εορτασμού του Ελληνικού Εμπορικού Ναυτικού .
Τιμώνται οι Έλληνες πρωτεργάτες της μεγαλύτερης Ναυτιλίας τού κόσμου.
Ένας κλάδος που πρωτίστως έχει τιμήσει τη χώρα μας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ένας κλάδος που αποτελεί τη βαριά μας βιομηχανία και έναν εκ των δύο πυλώνων ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας μαζί με τον κλάδο του τουρισμού.
Και ας μιλήσουμε με νούμερα για να κατανοήσουμε τη σπουδαιότητα των εννοιών .
Η Ελληνική Ναυτιλία αντιπροσωπεύει περίπου, το 6% με 7% του Α.Ε.Π. της χώρας μας και συνεισφέρει περίπου 15 δις ευρώ μέσο όρο στο ισοζύγιο της .
Παρόλη τη δύσκολη διεθνή δημοσιονομική συγκυρία η ελληνόκτητη Ναυτιλία παραμένει στην πρώτη θέση παγκοσμίως σε χωρητικότητα, αντιπροσωπεύοντας, περίπου, το 16% του παγκόσμιου στόλου και το 40% της κοινοτικής χωρητικότητας.
Και αν θέλουμε να ερμηνεύσουμε το ποσοστό αυτό σε νούμερα ,
τα ελληνόκτητα πλοία είναι 4000 ,περίπου, εκ των οποίων τα 820 είναι με ελληνική σημαία και με περισσότερες από 150.000 θέσεις απασχόλησης στο χώρο .
Αντιλαμβανόμαστε όλοι βάση μεγεθών το εύρος και τη σπουδαιότητα του ρόλου της ελληνικής ναυτοσύνης στην εθνική μας οικονομία , στην εθνική προσπάθεια για ανάκαμψη και έξοδο από τη δύσκολη δημοσιονομική συγκυρία.
Πρόσφατα ψηφίσαμε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την επανίδρυση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας , μίας δέσμευσης του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και της Νέας Δημοκρατίας. Τα λιμάνια αναδεικνύονται σε κέντρα μεταφορών και ενεργειακής παραγωγής ενώ η περαιτέρω αξιοποίησή τους , γεωπολιτικά και γεωστρατηγικά , συμβάλλει τα μέγιστα στην ανάταξη της οικονομίας.
Κύριε Πρόεδρε,
Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,
Δεν θα σταθώ περισσότερο στην νομοθετική αυτή πρωτοβουλία και που δικαιώνει σήμερα την κυβέρνηση Σαμαρά και δεν θα μακρηγορήσω περισσότερο.
Κλείνοντας θα ήθελα να κάνω μία ιδιαίτερη αναφορά στον Έλληνα Ναυτικό . Είναι καιρός η Ελλάδα να εκμεταλλευτεί τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα. Η αξιοσύνη των Ελλήνων ναυτικών, η συνεχής εκπαίδευση και κατάρτισή τους, ο ηγετικός ρόλος του Ελληνικού Εμπορικού Ναυτικού αλλά και η γεωγραφική θέση, ο νησιωτικός της χαρακτήρας και η άρρηκτη σχέση της χώρας μας με τη θάλασσα είναι στοιχεία που μπορούν να συμβάλουν στην ενίσχυση της εξωστρέφειας της οικονομίας . Δεν αρκούν όμως από μόνα τους αυτά.
Χρειάζεται και η πολιτική βούληση.
Και την βούληση αυτή την έχει η κυβέρνηση Σαμαρά.
Σας ευχαριστώ»

Κατηγορία : ΑΠΟΨΕΙΣ


Τελευταία Νέα