ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ

38 Προβολές

Στην δεδομένη πολιτική και οικονομική κατάσταση της χώρας μας επανέρχεται δριμύτερο το ερώτημα: μπορούμε σήμερα να προχωρήσουμε σε μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση; Ασφαλώς ναι , ανεξάρτητα από τις «επιταγές» του μνημονίου…Θα πρέπει να αντιληφθούμε ότι μια χώρα προοδεύει , όταν έχει σωστή Παιδεία και Εκπαίδευση.
Ποια είναι τα κακώς κείμενα στην εκπαίδευση; Ποτέ δε σχεδιάστηκε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση σε βάθος χρόνου, με πολιτική συναίνεση, επιστημονική και εκπαιδευτική τεκμηρίωση. Η πολιτική εξουσία των τελευταίων δεκαετιών έχει τεράστιες ευθύνες. Πελαγοδρομούσε σε αποσπασματικές αλλαγές οι οποίες δεν είχαν μεγάλη χρονική διάρκεια. Οι κυβερνήσεις δεν είχαν συμμάχους ούτε την επιστημονική κοινότητα αλλά ούτε και τον εκπαιδευτικό συνδικαλισμό. Ο τελευταίος ακόμη και σήμερα δείχνει μια πρωτοφανή ανευθυνότητα που εκδηλώνεται ως : στείρα άρνηση κάθε αλλαγής, άρνηση προσαρμογής της εκπαίδευσης στα παγκόσμια δεδομένα , ιδεολογικές θέσεις τύπου σοβιέτ και σε ακραίες περιπτώσεις ανοχή στη βία και στην ανομία. Ο συνδικαλισμός στην Ελλάδα είναι αντικείμενο ευρύτερου προβληματισμού. Δεν είναι δυνατόν συνδικαλιστές τύπου Φωτόπουλου της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ, να εκβιάζουν ολόκληρο κράτος , κυβέρνηση και κοινωνία. Μάλιστα θεωρούν τους εαυτούς τους υπερασπιστές του κοινωνικού συμφέροντος! !! Αρκεί κάποιος πολίτης να παρακολουθήσει το λόγο του συνδικαλιστή αυτού. Θα βγάλει ασφαλή συμπεράσματα. Αυτό σήμερα είναι το σύγχρονο παρακράτος. Κάποιοι , όμως, πολιτικοί ευθύνονται για τη «δημιουργία» τέτοιων συνδικαλιστών. Ασφαλώς και στην εκπαίδευση έχουμε ανάλογα φαινόμενα. Κάποιοι από αυτούς είναι μέλη Διοικητικών Συμβουλίων των Εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών. Δεν έχουν διδάξει ούτε μία ώρα σε σχολείο και είναι κομματικά στελέχη με μόνη δραστηριότητα τις καταλήψεις και τις πορείες… Δεύτερο, η εκπαίδευση στη χώρα μας δεν προσαρμόστηκε στις κοινωνικές και οικονομικές αλλαγές σε παγκόσμιο επίπεδο.
Επιγραμματικά τονίζουμε , τι δεν έγινε και χρειάζεται να γίνει από το νηπιαγωγείο μέχρι τα μεταπτυχιακά των φοιτητών:
• Ουσιαστική αξιολόγηση σε όλες τις βαθμίδες. Φοβάμαι ότι το Νέο Λύκειο που σχεδιάζεται ,αν δε συνοδεύεται με ευρύτερες αλλαγές, δε θα έχει βάθος χρόνου. Το ζήτημα δεν είναι μόνο οι αλλαγές στο γνωστικό υλικό , αλλά και στα βιβλία, στον εκπαιδευτικό και λιγότερο στην υλικοτεχνική υποδομή και στις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, οι οποίες για τους συνδικαλιστές είναι πανάκεια.
• Αξιοκρατία στις θέσεις ευθύνης. Εδώ και δεκαετίας παρακολουθούμε το φαινόμενο της αναξιοκρατίας σε θέσεις ευθύνης . Κάθε κυβέρνηση «βάζει» τους δικούς της εκπαιδευτικούς με προσχηματική αξιολόγηση και « φαινομενική» αξιοκρατία. Σχολιάστηκε αρκετά στον Τύπο η πρόσληψη της εκπαιδευτικού Ευαγγελίας Σχοιναράκη ως ειδικής συμβούλου σε θέματα Παιδείας του Πρωθυπουργού. Βεβαίως, κάθε κυβέρνηση επικαλείται το γεγονός ότι ορισμένες θέσεις είναι καθαρά πολιτικές. Θέλει, όμως, ο πολίτης να γνωρίζει και τα ειδικά προσόντα αυτών που καταλαμβάνουν αυτές τις θέσεις, γιατί η Παιδεία δεν είναι κομματική υπόθεση.
• Πάταξη της οικογενειοκρατίας στα ΑΕΙ. Θλιβερό φαινόμενο είναι η ανυπαρξία αξιοκρατίας και η οικογενειοκρατία στα ΑΕΙ. Αριστούχοι φοιτητές «μετακομίζουν» στο εξωτερικό για μεταπτυχιακές σπουδές.
• Στροφή στην τεχνικο- επαγγελματική εκπαίδευση. Δεν είναι δυνατόν να στρέφουμε τους μαθητές μας κατά 78% στη Γενική Εκπαίδευση χωρίς να υπάρχει καμία επαγγελματική προοπτική. Προηγμένες χώρες, όπως η Γερμανία έχουν υψηλά ποσοστά τεχνικο- επαγγελματικής εκπαίδευσης με πλήρη απορρόφηση από την αγορά εργασίας των πτυχιούχων των ΑΕΙ. Εμείς τι θα κάνουμε τόσους απόφοιτους: κοινωνιολόγους, ψυχολόγους ,θεολόγους, θεατρολόγους κ.λπ.;
• Εγκατάλειψη του «σοσιαλιστικού ιδεολογήματος» περί ισότητας ευκαιριών στις διάφορες βαθμίδες της Εκπαίδευσης. Καταργήσαμε τα πρότυπα και τα πειραματικά σχολεία ως «ελιτίστικα» σχολεία και τώρα τα επαναφέρουμε. Καταργήσαμε τις ουσιαστικές εξετάσεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με αποτέλεσμα την μεγάλη αύξηση του λειτουργικού αναλφαβητισμού και την ακώλητη προαγωγή των μαθητών στην επόμενη τάξη. Τι πετύχαμε; Ανεβάσαμε το μορφωτικό επίπεδο των μαθητών μας; Μήπως στερήσαμε τη δυνατότητα στους μαθητές μας για σωστή άμιλλα στην τάξη; Μήπως υποβαθμίσαμε με αυτήν την ισοπεδωτική λογική το δημόσιο σχολείο προς μεγάλη δόξα της ιδιωτικής εκπαίδευσης που λειτουργεί με άλλα κριτήρια; Από το «παλιό» δημόσιο σχολείο αποφοίτησαν δεκάδες επιφανείς επιστήμονες χωρίς φροντιστήρια. Σήμερα γιατί τείνει να εκλείψει το φαινόμενο αυτό προς δόξα της παρα-παιδείας;
• Ουσιαστικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με συναίνεση, τεκμηρίωση και βάθος χρόνου.
Έχει μεγάλη αξία και σημασία για τη χώρα μας οι μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση να γίνουν αντικείμενο ουσιαστικού διαλόγου χωρίς ιδεοληψίες και ξύλινο κομματικό λόγο. Αν το καταφέρουμε, θα είναι προς όφελος της κοινωνίας’
Απόστολος Τζίφας, εκπαιδευτικός

Κατηγορία : ΑΠΟΨΕΙΣ


Τελευταία Νέα
στην Καρδίτσα τα προϊόντα που συγκεντρώνει ο “ιστός”
ΛΑΣΙΘΙ
στην Καρδίτσα τα προϊόντα που συγκεντρώνει ο “ιστός”
Σε τηλεδιάσκεψη ο Περιφερειάρχης Κρήτης με κυβερνητικούς παρά-γοντες για την καταγραφή και αποκατάσταση ζημιών από την πρόσφατη κακοκαιρία
ΚΡΗΤΗ
Σε τηλεδιάσκεψη ο Περιφερειάρχης Κρήτης με κυβερνητικούς παρά-γοντες για την καταγραφή και αποκατάσταση ζημιών από την πρόσφατη κακοκαιρία
πρωτοβουλία συγκέντρωσης προϊόντων για τη στήριξη των μεταναστών στη Λέσβο
ΣΗΤΕΙΑ
πρωτοβουλία συγκέντρωσης προϊόντων για τη στήριξη των μεταναστών στη Λέσβο
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ για τη πρόσληψη Καλλιτεχνικού Διευθυντή στο Δημοτικό Ωδείο Σητείας
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΤΕΙΑ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ για τη πρόσληψη Καλλιτεχνικού Διευθυντή στο Δημοτικό Ωδείο Σητείας
Ξεκίνησαν οι δηλώσεις συμμετοχής για τον 41ο Παγκρήτιο Διαγωνισμό Ομορφιάς
ΚΡΗΤΗ
Ξεκίνησαν οι δηλώσεις συμμετοχής για τον 41ο Παγκρήτιο Διαγωνισμό Ομορφιάς
Ευχαριστίες του ΕΕΕΕΚ Σητείας
ΣΗΤΕΙΑ
Ευχαριστίες του ΕΕΕΕΚ Σητείας
ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΩΡΙΑ SOS: ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ ΤΕΣΤ COVID-19
ΚΡΗΤΗ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΩΡΙΑ SOS: ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ ΤΕΣΤ COVID-19
Βιβλιοκριτική στο βιβλίο του ΙΩΑΝΝΗ ΕΥΑΓΓ. ΣΤΑΜΕΛΟΥ Ανακρίνοντας παλιούς χάρτες
ΑΠΟΨΕΙΣ
Βιβλιοκριτική στο βιβλίο του ΙΩΑΝΝΗ ΕΥΑΓΓ. ΣΤΑΜΕΛΟΥ Ανακρίνοντας παλιούς χάρτες
Πανήγυρη Ιεράς Πατριαρχικής και Σταυροπηγιακής Μονής Παναγίας Ακρωτηριανής και Αγίου Ιωάννου Θεολόγου Τοπλού Σητείας
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΤΕΙΑ
Πανήγυρη Ιεράς Πατριαρχικής και Σταυροπηγιακής Μονής Παναγίας Ακρωτηριανής και Αγίου Ιωάννου Θεολόγου Τοπλού Σητείας
Ετήσιος απολογισμός έργων και δράσεων του Δ.Σ. του Δ.Ο.Κ.Α.Σ
ΣΗΤΕΙΑ
Ετήσιος απολογισμός έργων και δράσεων του Δ.Σ. του Δ.Ο.Κ.Α.Σ