Κλείσιμο του τριετούς προγράμματος Erasmus+ “Learn and share!” του Δημοτικού Σχολείου Αρμένων.

21 Προβολές

Από το 2015 μέχρι το 2018 το σχολείο μας είχε την ευκαιρία να είναι εταίρος στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο “Learn and share!” Συνεργαστήκαμε με σχολεία από την Εσθονία, την Ισπανία, την Τουρκία και τη Φινλανδία. Κοινό μας χαρακτηριστικό το γεγονός ότι και τα πέντε σχολεία είναι μικρά, επαρχιακά με μαθητές προερχόμενους από διαφορετικά χωριά.

Κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού του προγράμματος δόθηκε έμφαση στο να γίνουν δράσεις και projects τα οποία θα κέντριζαν το ενδιαφέρον των μαθητών, στο να υπάρξει ουσιαστική συνεργασία ανάμεσα στα παιδιά των πέντε χωρών, στο να ανταλλαχθούν στοιχεία πολιτισμού και γενικότερα στο να αλλάξει ο προσανατολισμός, η φιλοσοφία και η διδασκαλία στα σχολεία μας.

Γι’ αυτό το λόγο στα πλαίσια του προγράμματος αγοράστηκαν 10 φορητές συσκευές (tablets) οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν όχι μόνο για τις ανάγκες του Erasmus+, αλλά και στην καθημερινή μας διδασκαλία.

Η πορεία του προγράμματος για το σχολικό έτος 2015 – 2016 διαμορφώθηκε ως εξής:

1η διακρατική συνάντηση στη διοργανώτρια χώρα Εσθονία (project meeting και training session).

1ο etwinning project με τίτλο: “Me, my school, my country”.
Σκοπός αυτού του έργου ήταν τα παιδιά να γνωριστούν καλύτερα. Στην αρχή δημιουργήθηκε ένα e-book με τα πορτρέτα των παιδιών και των οικογενειών τους. Σε κάθε εικόνα τα παιδιά έγραφαν και κάποιες πληροφορίες για τον εαυτό τους. Στη συνέχεια ετοίμασαν μια παρουσίαση για τη χώρα τους και μια για το σχολείο τους.

2ο etwinning project με τίτλο: «Healthy me».
Στην αρχή φτιάξαμε ένα ηλεκτρονικό ημερολόγιο για τις διατροφικές μας συνήθειες το οποίο συμπλήρωσαν μικροί και μεγάλοι. Φτιάξαμε μια πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής και καταρτήσαμε έναν πίνακα καταγραφής των γευμάτων μας για μια εβδομάδα. Πήραμε υγιεινό πρωινό στο σχολείο και καθιερώσαμε καθημερινή δραστηριότητα- άσκηση. Παίξαμε όλοι μαζί με την εφαρμογή muuvit, βάλαμε σε έναν πίνακα τα αγαπημένα μας φαγητά, Ανεβάσαμε σε padlet φωτογραφίες από τα γεύματά μας και τα συγκρίναμε με αυτά των άλλων παιδιών και δημιουργήσαμε δύο βιβλιαράκια με συνταγές. Ένα με ελληνικές το οποίο δωρίσαμε στα παιδιά από το εξωτερικό και ένα με συνταγές και από τις πέντε χώρες.

2η διακρατική συνάντηση στην Τουρκία (project meeting).

4 μαθητές από το σχολείο μας ταξίδεψαν στην Εσθονία και συμμετείχαν στην 1η διακρατική κατασκήνωση του προγράμματος στην οποία είχαν την ευκαιρία να κάνουν μαθήματα με τους δασκάλους από όλες τις χώρες (qr coding, τεχνικές του Πικάσο, σχηματισμός γραμμάτων με υλικά της φύσης, χαρταετούς, tangrams, hemsball). Επίσης έκαναν ομαδικές δραστηριότητες (σε διεθνικές ομάδες) συνεργάστηκαν και δημιούργησαν μια μεγάλη διεθνική τάξη.

Το σχολικό έτος 2016 – 2017 πραγματοποιήθηκαν τα εξής:

Project meeting στη Φινλανδία προκειμένου να γίνει ο σχεδιασμός των δράσεων της χρονιάς.

1ο etwinning project με τίτλο: «1,2,3……come and count with me!!!»
Αυτό το project μαθηματικών απευθύνθηκε στους μαθητές των μικρότερων τάξεων. Το Σεπτέμβριο δημιουργήθηκαν μέσω του random name picker 5 διεθνείς ομάδες μαθητών της Α΄ και Β΄ τάξης. Η κάθε ομάδα είχε 2 ψηφία (από το 1 μέχρι το 10) και αποστολή της ήταν να δημιουργήσει ένα e-book με τη βοήθεια του book creator. Το βιβλίο του κάθε ψηφίου περιλαμβάνει τον αριθμό ως έργο τέχνης (δημιουργημένο από τα παιδιά), ως αναπαράσταση με τα σώματα, ως φωτογραφία κάποιου αντικειμένου καθώς και φωνητικά στη μητρική γλώσσα των παιδιών

2ο etwinning project με τίτλο: Take me to the Moon!!!
Το συγκεκριμένο project αστρονομίας έγινε ανάμεσα στους δασκάλους και αφορούσε σχέδια διδασκαλίας, links, δημιουργίες των μαθητών, βίντεο, applications και ό,τι χρησιμοποιήσαμε στα σχολεία μας προκειμένου να προσεγγίσουμε με τα παιδιά το μαγικό ηλιακό μας σύστημα. Στα πλαίσια του έγιναν και δράσεις όπως το πείραμα του Ερατοσθένη με τη συνδρομή του μαθηματικού και ερασιτέχνη αστρονόμου κ. Μιχάλη Περάκη και επίσκεψη στο Πλανητάριο Κρήτης.

3ο etwinning project με τίτλο: Explore and have fun, while the 4 seasons “run”!
Σε αυτό το έργο τα παιδιά χωρίστηκαν πάλι τυχαία σε 4 διεθνικές ομάδες. Από τις 23 Σεπτεμβρίου και κάθε δύο εβδομάδες έπρεπε να καταγράφουν τα εξής:

Τα ml της βροχόπτωσης.
Την θερμοκρασία στις 11 π.μ.
Τη διάρκεια της ημέρας.
Τον ουρανό μέσω φωτογράφισης.
Τα ρούχα που φορούσαν ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες
Όλα τα δεδομένα καταχωρήθηκαν από τους μαθητές σε googledocs από τα οποία δημιούργησαν στο τέλος διαγράμματα και στατιστικά, τόσο για την κάθε χώρα ξεχωριστά, όσο και συγκριτικά για τις 5 χώρες. Επίσης δημιουργήθηκε ένα βίντεο με τις φωτογραφίες που έβγαλαν τα παιδιά όλο το χρόνο.

4ο etwinning project με τίτλο: “Feeling energetic?”
Το τέταρτο project αφορούσε την παραγωγή και εξοικονόμηση ενέργειας. Τα παιδιά βρήκαν στοιχεία και έφτιαξαν διαγράμματα για τους τρόπους παραγωγής ενέργειας στις χώρες τους. Στη συνέχεια, μελέτησαν την κατανάλωση ρεύματος διάφορων συσκευών και αποφάνθηκαν για το ποιες είναι οι πιο ενεργοβόρες. Έπειτα, επισκέφθηκαν διαφορετικούς τύπους εργοστασίων παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος και δημιούργησαν μια παρουσίαση για τον καθένα. Εμείς επισκεφθήκαμε το εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της ΔΕΗ στον Αθερινόλακο. Κάθε σχολείο δημιούργησε ένα βίντεο στο οποίο παρουσιάστηκαν τρόποι εξοικονόμησης ενέργειας στο σχολείο.

Τον Απρίλιο αυτής της χρονιάς διοργανώθηκε από το σχολείο μας το 2ο training session του προγράμματός μας

Τον Μάιο έγινε η 2η διεθνική κατασκήνωση στη Φινλανδία. Τα παιδιά παρακολούθησαν μαθήματα όπως η εξερεύνηση στη φύση και η αναγνώριση φυτών μέσω εκπαιδευτικών εφαρμογών στα tablets, πειράματα πάνω στις ιδιότητες των μαγνητών και του φωτός, πειράματα πάνω στην αρχή της δράσης – αντίδρασης, μαθήματα ρομποτικής Arduino, μαθήματα ρομποτικής – κατασκευή ρομπότ.

Το σχολικό έτος 2017 – 2018 πραγματοποιήθηκαν τα εξής:

1η διακρατική συνάντηση (project meeting) στην Ισπανία για το σχεδιασμό των δράσεων.

2η διακρατική συνάντηση (training session) στην Τουρκία.

1ο etwinning project με τίτλο: “Scratch me, if you can!”
Σε αυτό το project τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων μπήκαν σε διεθνικές ομάδες των 5 ατόμων, μέσω του random picker. Το καθένα ξεκίνησε τη δική του ιστορία φτιάχνοντας ένα καρέ με την εφαρμογή scratch junior στο tablet. Έτσι ξεκίνησαν 40, ιστορίες οι οποίες ανέβηκαν σε κοινό googledoc. Ανάλογα με τις ομάδες η ιστορίες πέρασαν κυκλικά από όλα τα μέλη και κάθε μέλος προσέθεσε ένα δικό του καρέ – συνέχεια στην ιστορία που παρέλαβε. Στο τέλος το πέμπτο μέλος ανέλαβε με τη βοήθεια του imovie να φτιάξει ένα βίντεο στο οποίο παρουσιάζονται οι συντελεστές και το ίδιο το βίντεο. Έτσι δημιουργήθηκαν μικρές διεθνικές ιστορίες οι οποίες θα αναρτήθηκαν στην πλατφόρμα του etwinning και παρουσιάστηκαν στο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας του Αγίου Νικολάου.

2ο etwinning project με τίτλο: “Mirror, mirror on the wall, who’s the hero of them all?”
Αυτό το έργο αφορούσε μια διεθνική «παραμυθοσαλάτα». Κάθε σχολείο πρότεινε 5 ήρωες από την ιστορία, τη μυθολογία ή τη λογοτεχνία της χώρας του. Μετά από κλήρωση θα καθορίστηκε η σειρά των χωρών και οι ομάδες των ηρώων. Τα παιδιά ανέλαβαν να «παρουσιάσουν» τους ήρωες (ονόματα, χαρακτηριστικά, ιδιότητες, χαρακτήρα) μέσα από την εφαρμογή kidspiration. Η κάθε χώρα ανέλαβε να ξεκινήσει μια από τις 5 ιστορίες. Στη συνέχεια, με τη σειρά που είχε προκύψει από κλήρωση, οι ιστορίες συνεχίζοντας από τις χώρες «κυκλικά» με αποτέλεσμα να προκύψουν πέντε ιστορίες, με πέντε ήρωες φτιαγμένες και από τις πέντε χώρες. Στη συνέχεια κάθε χώρα εικονογράφησε την ιστορία που ξεκίνησε και την έκανε ηλεκτρονικό βιβλίο μέσω της εφαρμογής bookcreator. Δημιουργήθηκε, λοιπόν, ένα ηλεκτρονικό βιβλίο με τις δημιουργίες όλων των μαθητών. Στο σχολείο μας πήγαμε ένα βήμα παρακάτω…βασισμένοι στην ιστορία μας, φτιάξαμε ένα θεατρικό έργο το οποίο παρουσιάσαμε στο τέλος της χρονιάς στα πλαίσια της καλοκαιρινής μας γιορτής.

3ο etwinning project με τίτλο: “Artful”
Κάθε σχολείο διάλεξε και ανέβασε στο twinspace του έργου φωτογραφίες από έργα (πίνακες, γλυπτά, κατασκευές) τριών καλλιτεχνών της χώρας του. Οι μαθητές όλων των τάξεων κατά τη διάρκεια της χρονιάς μελέτησαν τα έργα και τις τεχνικές τους και έφτιαξαν έργα παρόμοια, παίρνοντας έμπνευση από την τεχνοτροπία και το στυλ του καθενός. Τα έργα φωτογραφήθηκαν και ανέβηκαν σε ένα κοινό ηλεκτρονικό περιοδικό που βρίσκεται στη σελίδα του έργου στο etwinning. Επίσης, οι μαθητές διάλεξαν από ένα έργο (ή και περισσότερα) κάθε χώρας χαρακτήρες με τους οποίους δημιούργησαν τα δικά τους animation χρησιμοποιώντας την εφαρμογή stop motion. Και τα animation είναι διαθέσιμα στο ηλεκτρονικό περιοδικό. Τέλος, τα έργα εκτέθηκαν στο τέλος της χρονιάς κερδίζοντας το θαυμασμό όλων!

4ο etwinning project με τίτλο: “Do, re, mi…try to sing with me.”
Σε αυτό το project οι μαθητές όλων των σχολείων διάλεξαν και ανέβασαν τρία τραγούδια από κάθε χώρα. Τα παιδιά σε κοινή ταυτόχρονη ψηφοφορία ψήφισαν τα αγαπημένα τους και έτσι προέκυψαν πέντε τραγούδια (ένα από κάθε χώρα) τα οποία οι μαθητές έμαθαν να τραγουδούν, το καθένα στη γλώσσα του, τα χορογράφησαν και τα οπτικοποίησαν με τη βοήθεια της εφαρμογής imovie.

Στο τέλος της σχολικής χρονιάς πραγματοποιήθηκε η 3η διεθνική κατασκήνωση στην Ισπανία. Η θεματική του camp ήταν στα πλαίσια της φετινής θεματικής «Γλώσσα, λογοτεχνία και τέχνες» και τα μαθήματα που προσφέρθηκαν στους συμμετέχοντες ήταν γλυπτική με γυψόγαζα, ζωγραφική με την τεχνική erbru marbling, δημιουργία κόμικς, δραματοποίηση λογοτεχνικών βιβλίων, δημιουργία animation.

Οι δημιουργίες των παιδιών υπάρχουν στους παρακάτω συνδέσμους:

Blog Δημοτικού σχολείου Αρμένων

Τα ονόματά μας «Me, my school, my country»

Παρουσίαση του σχολείου μας «Me, my school, my country»

Healthy me

1η χρονιά με το Erasmus+

2η χρονιά Erasmus+ Ρωτώντας για το Erasmus

Save energy

Οι 4 εποχές στα 5 σχολεία μας.

Ισπανικό τραγούδι «Sofia»

Τούρκικο τραγούδι «Sen olsan bari»

Φινλανδικό τραγούδι «Ala droppaa mun tunnelmaa»

Εσθονικό τραγούδι «Lahendal»

Περιοδικό με τις ζωγραφιές και τα animation.

Ηλεκτρονικό βιβλίο με τα διεθνικά παραμύθια μας.

Scratch me, if you can!

Αυτά τα τρία χρόνια ήταν καταπληκτικά για το σχολείο μας. Οι μαθητές μας βίωσαν πρωτόγνωρες εμπειρίες, ταξίδεψαν στο εξωτερικό, συνεργάστηκαν με παιδιά από άλλες χώρες, έκαναν φιλίες. Δημιούργησαν ηλεκτρονικά βιβλία, βίντεο, παρουσιάσεις, κινούμενα σχέδια, βιντεοκλίπ, ασχολήθηκαν με ρομποτική, κωδικοποίηση, έκαναν έρευνες, έβγαλαν στατιστικά, ανέβασαν θεατρικές παραστάσεις.

Εκπαιδευτικοί και μαθητές είχαμε την ευκαιρία να αλλάξουμε τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου μας και το κάναμε με μεγάλη χαρά. Διστακτικά στην αρχή, με αυτοπεποίθηση στη συνέχεια, αρχίσαμε να δουλεύουμε με βοηθό μας την τεχνολογία, να ψάχνουμε και να εφαρμόζουμε πολλές εκπαιδευτικές εφαρμογές, να κάνουμε τη διδασκαλία μας πιο ενδιαφέρουσα, δημιουργική, ανακαλυπτική, προσαρμοσμένη στα ενδιαφέροντα των μαθητών μας και στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας και εποχής.

Μέσα από το πρόγραμμα Erasmus+ άλλαξε ο τρόπος σκέψης μιας ολόκληρης κοινωνίας η οποία υιοθέτησε την καινοτομία, ακολούθησε στα ταξίδια, καμάρωσε τις δημιουργίες των παιδιών της, στήριξε τους εκπαιδευτικούς, συμμετείχε στις δράσεις και αγκάλιασε αυτή την προσπάθεια σε όλα της τα βήματα.

Είμαστε πάρα πολύ χαρούμενοι που μας δόθηκε η δυνατότητα μέσω αυτού του προγράμματος να ανοίξουμε τα φτερά μας και να αλλάξουμε το σχολείο μας. Ξεκινάμε καινούριες συνεργασίες με άλλα σχολεία, συνεχίζουμε τις ήδη υπάρχουσες με τα πέντε σχολεία – συνεργάτες μας και ξεκινάμε etwinning projects, διατηρούμε τη φιλοσοφία της καινοτομίας και της δημιουργικότητας, επεκτεινόμαστε στον τομέα της ρομποτικής και εξακολουθούμε να ψάχνουμε τρόπους να καλλιεργήσουμε τα ταλέντα, τις δεξιότητες, τις γνώσεις και τις δυνατότητες των μαθητών μας. Είμαστε πολύ περήφανοι που για εμάς το σλόγκαν: «Erasmus+ Ανοίγει δρόμους, αλλάζει ζωές» έγινε πραγματικότητα.

Κατηγορία : ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, ΣΗΤΕΙΑ


Ειδήσεις – Τελευταία Νέα
Το Θέατρο της Σητείας παρουσιάζει επτά μονόπρακτα από το έργο του Ματέϊ Βισνιέκ «Εθνικότητά μου, το χρώμα του Ανέμου».
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ -ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΗΤΕΙΑ
Το Θέατρο της Σητείας παρουσιάζει επτά μονόπρακτα από το έργο του Ματέϊ Βισνιέκ «Εθνικότητά μου, το χρώμα του Ανέμου».
Μια ακόμη επιτυχημένη γιορτή από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Αχλαδίων
ΑΠΟΨΕΙΣ
Μια ακόμη επιτυχημένη γιορτή από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Αχλαδίων
Αυτοκτονία 45χρονου στη Ζάκρο
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΤΕΙΑ
Αυτοκτονία 45χρονου στη Ζάκρο
Μπελιμπασάκη: «Στη Σητεία δεν είχαμε γήπεδο, έκανα 160 χιλιόμετρα για να κάνω προπόνηση»
ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΤΕΙΑ
Μπελιμπασάκη: «Στη Σητεία δεν είχαμε γήπεδο, έκανα 160 χιλιόμετρα για να κάνω προπόνηση»
Η σχολάζουσα εργολαβία στο Κάτω Μεραμπέλλο έχει τεθεί σε τροχιά υλοποίησης
ΛΑΣΙΘΙ
Η σχολάζουσα εργολαβία στο Κάτω Μεραμπέλλο έχει τεθεί σε τροχιά υλοποίησης
Συνάντηση του Δημάρχου Ιεράπετρας με τον γενικό γραμματέα του «HYDROGEN EUROPE»
ΛΑΣΙΘΙ
Συνάντηση του Δημάρχου Ιεράπετρας με τον γενικό γραμματέα του «HYDROGEN EUROPE»
Φιλανθρωπικός Σύλλογος Σητείας-ετήσια καλοκαιρινή του εκδήλωση
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ -ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΗΤΕΙΑ
Φιλανθρωπικός Σύλλογος Σητείας-ετήσια καλοκαιρινή του εκδήλωση
Tοπογράφηση του δημοτικού σταδίου στο Χανδρά
ΣΗΤΕΙΑ
Tοπογράφηση του δημοτικού σταδίου στο Χανδρά
Εργασίες στην παλιά πόλη της Ιεράπετρας -205.000€ για τη διαμόρφωση του περιβάλλοντα  χώρου του Καλέ
ΛΑΣΙΘΙ
Εργασίες στην παλιά πόλη της Ιεράπετρας -205.000€ για τη διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου του Καλέ
Η Κατερίνα Παπουτσάκη με τον Παναγιώτη Πιλαφά στη Σητεία
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΤΕΙΑ
Η Κατερίνα Παπουτσάκη με τον Παναγιώτη Πιλαφά στη Σητεία