Διαρρέουν ότι δεν έχει … κίνηση ο ΒΟΑΚ !

67 Προβολές

Όπως αναφέρουν οι … διαρροές η χαμηλή κυκλοφορία σε ορισμένα τμήματα καθιστά δύσκολη τη συγχρηματοδότηση από ιδιωτικά κεφάλαια

Το έδαφος για να δημιουργηθεί … σύγχυση γύρω από το έργο της κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), καλλιεργούν οι διαρροές από το Υπουργείο Υποδομών που κάνουν λόγο για δρόμο … χαμηλής κυκλοφορίας!

Όπως τονίζεται σε σχετικό ρεπορτάζ η χαμηλή κυκλοφορία σε ορισμένα τμήματα καθιστά δύσκολη τη συγχρηματοδότηση από ιδιωτικά κεφάλαια ! Έτσι στην κυβέρνηση αναζητούν άλλες λύσεις για το μεγάλο έργο του 1,6 δισ. ευρώ.

Παράλληλα όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ μεταξύ των προτάσεων που έχουν πέσει στο τραπέζι είναι και ο τεμαχισμός του οδικού άξονα σε τρία τμήματα, τα οποία θα προχωρήσουν με τρία διαφορετικά μοντέλα χρηματοδότησης! Με βάση τον τελευταίο σχεδιασμό, ένα τμήμα θα κατασκευαστεί μέσω σύμβασης παραχώρησης (καθώς έχει κυκλοφορία που μπορεί να στηρίξει μια τέτοια σύμβαση), ένα άλλο μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και ένα τρίτο ως κλασικό δημόσιο έργο (όταν και εφόσον βρεθούν τα κρατικά κονδύλια). Η αναζήτηση της βέλτιστης λύσης έχει οδηγήσει και στην καθυστέρηση του διαγωνισμού, την άμεση έναρξη του οποίου έχει ανακοινώσει πολλές φορές ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.

Το αρχικό σχέδιο για τον ΒΟΑΚ προέβλεπε πως θα κατασκευαστεί μόνο στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, που θεωρείται και το πλέον ελκυστικό από άποψη προσέλκυσης ιδιωτικών κεφαλαίων. Στη συνέχεια, όμως, αποφασίστηκε να ενταχθεί στον διαγωνισμό και το τμήμα Ηράκλειο – Σητεία, με αποτέλεσμα η εξίσωση να γίνει πιο σύνθετη.

Γι’ αυτό τον λόγο, στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν τώρα πως θα πραγματοποιηθούν τρεις ξεχωριστοί διαγωνισμοί:

* Ο πρώτος θα αφορά την κατασκευή, χρηματοδότηση και εκμετάλλευση του τμήματος Χανιά – Χερσόνησος (με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης), με τον προϋπολογισμό να φτάνει το 1,1 δισ. ευρώ.

* Ο δεύτερος, που θα γίνει με το μοντέλο της ΣΔΙΤ, θα αφορά (άγνωστο προς το παρόν) τμήμα του άξονα Χερσόνησος – Αγιος Νικόλαος και κόστος περί τα 250.000.000 ευρώ.

* Ο τρίτος διαγωνισμός, που θα γίνει κάποια στιγμή στο μέλλον, θα γίνει ως παραδοσιακό δημόσιο έργο για το υπόλοιπο τμήμα μέχρι τη Σητεία.

Προς το παρόν, πάντως, δεν φαίνεται να είναι έτοιμοι στην κυβέρνηση ώστε να καταθέσουν την πρόταση για το έργο ΣΔΙΤ, με αποτέλεσμα στην κατασκευαστική αγορά να θεωρούν πως άμεσα θα προχωρήσει μόνο το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος.

Ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε, πάντως, την Παρασκευή, σε εκδήλωση για την Ολυμπία Οδό, πως ο σχεδιασμός του υπουργείου για τον ΒΟΑΚ θα οριστικοποιηθεί εντός του προσεχούς 20ημέρου. Στην ουσία, στο υπουργείο παραδέχονται πως ο οδικός άξονας της Κρήτης δε μπορεί να προσελκύσει εύκολα ιδιωτικά κεφάλαια, κυρίως εξαιτίας του χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου.

Ο ΒΟΑΚ, το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος ανήκουν στη νέα γενιά έργων, την οποία περιμένει ο κατασκευαστικός κλάδος εδώ και μια πενταετία. Εξαιτίας της κρίσης και της ανάγκης υλοποίησης των οδικών αξόνων με συμβάσεις παραχώρησης τα τελευταία χρόνια, τα νέα έργα καθυστερούν σημαντικά.

Πηγή :https://www.cretalive.gr/crete/diarreoyn-oti-den-echei-kinhsh-o-boak-gia-na-mh-ginoyn-ta-erga
Με πληροφορίες από euro2day.gr

Κατηγορία : ΚΡΗΤΗ


Τελευταία Νέα
Αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του ελαιοτριβείου των Παπαγιαννάδων- Πρότυπο μηχανημάτων για την επαρχία
VIDEO ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΤΕΙΑ
Αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του ελαιοτριβείου των Παπαγιαννάδων- Πρότυπο μηχανημάτων για την επαρχία
Κεντρική ομιλία του υποψήφιου δημάρχου Σητείας Γιώργου Ζερβάκη
Εκλογές 2019 ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΤΕΙΑ
Κεντρική ομιλία του υποψήφιου δημάρχου Σητείας Γιώργου Ζερβάκη
Κεντρική ομιλία του υποψήφιου δημάρχου Σητείας Νίκο Κουρουπάκη
Εκλογές 2019 ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΤΕΙΑ
Κεντρική ομιλία του υποψήφιου δημάρχου Σητείας Νίκο Κουρουπάκη
Κεντρική ομιλία του υποψήφιου δημάρχου Σητείας Θοδωρή Πατεράκη
Εκλογές 2019 ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΤΕΙΑ
Κεντρική ομιλία του υποψήφιου δημάρχου Σητείας Θοδωρή Πατεράκη
Προκήρυξη των διαγωνισμών για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής
ΚΡΗΤΗ
Προκήρυξη των διαγωνισμών για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής
AEΣ: ενεργοποίηση των δικαιωμάτων επιδότησης με εξωτερικά συνεργεία στα χωριά της επαρχίας
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ -ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΗΤΕΙΑ
AEΣ: ενεργοποίηση των δικαιωμάτων επιδότησης με εξωτερικά συνεργεία στα χωριά της επαρχίας
Τσίπρας: Η Ελλάδα δεν θα γυρίσει πίσω στα σκοτεινά χρόνια του μνημονίου και του ΔΝΤ
ΚΡΗΤΗ
Τσίπρας: Η Ελλάδα δεν θα γυρίσει πίσω στα σκοτεινά χρόνια του μνημονίου και του ΔΝΤ
Ιστορική αναδρομή στα εκλογικά αποτελέσματα στο Δήμο Σητείας
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΤΕΙΑ
Ιστορική αναδρομή στα εκλογικά αποτελέσματα στο Δήμο Σητείας
Πατάτα: Αλτερνάνια και Περονόσπορος
ΓΕΩΠΟΝΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πατάτα: Αλτερνάνια και Περονόσπορος
Tακτική συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής την  Τρίτη 28  Μαΐου
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ -ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΗΤΕΙΑ
Tακτική συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής την Τρίτη 28 Μαΐου